Chateau Luneville - Reisverslag uit Lunéville, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Chateau Luneville - Reisverslag uit Lunéville, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Chateau Luneville

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

07 Juli 2015 | Frankrijk, Lunéville

Dinsdag 7 juli. Epinal - Luneville. 66 km, 382 hoogtemeters.
Half twee en geen puf om verder te zoeken.
We staan voor het Chateau van Luneville. Dit was de buitenplaats van Stanislas, de Poolse koning die Nancy en Luneville, het Versailles van Lotharingen, kreeg van LodewijkVX, als troost omdat de Poolse troon aan hem voorbij ging.
Een groot, gerestaureerd kasteel met prachtige tuinen.
Naast het kasteel is een hotel waar wij nu zijn. We hebben een mooie kamer met meubilair een koning waardig. Een bad op pootjes en een douche met doorkijkjes.
Het is nog vroeg in de middag maar wij genieten nu van rust en koelte.
De fietstocht van vandaag ging wel goed. Het landschap is nu heuvelachtig met korte, pittige klimmetjes. Het eerste stuk van Epinal naar Charmes fietsten we langs de Moezel. In Charmes kwamen we weer op de route. Ook nu wordt het om half twaalf weer erg benauwd. We hopen op een buitje maar meer dan een paar druppels vallen er niet.
We willen het Chateau bezoeken maar dat is helaas op dinsdag gesloten. Wandelen in het grote park kan gelukkig wel. Ook nu is het weer te warm voor de stad en we eten een pizza om de hoek.
Volgens Meteo France is het morgen iets koeler. Daar zien we naar uit. We hebben al een bedje gereserveerd op zo'n 70 km afstand dus dat gaat lukken.

• 07 Juli 2015 - 21:58

Ria: