Trein en fietsen - Reisverslag uit Le Puy, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Trein en fietsen - Reisverslag uit Le Puy, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Trein en fietsen

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

28 Juni 2015 | Frankrijk, Le Puy

Zondag: Figeac - St. Flour, trein en 25 km fietsen.
Trein en fietsen.
Weer eens wat anders maar je moet wel zitvlees hebben. Wachten is echt ander dan fietsen.
Vandaag is het voor de verandering weer eens heel erg warm. We gaan daarom een stuk met de trein van Figeac naar Murat en daarna nog zo'n 25 km fietsen naar St. Flour. Omdat de trein maar een keer per dag gaat en dat is pas om 15.20 uur, wordt het een paar uurtjes vermaak in de stad. Er is genoeg te zien. Een prachtige overdekte marktplaats waar je nu heerlijk kunt zitten om te eten en te drinken. Leuke straatjes met oude vakwerkhuizen, musea, kerken en souvenirs winkeltjes genoeg. De tassen zijn vol dus is het alleen kijken. Om een uur of twee gaan we terug naar het hotel om fietsen en bagage te halen.
Gelukkig komt de trein op tijd. Er is plaats genoeg voor de fietsen en vanwege de warmte deelt de conducteur flesjes water uit.
Als we in Murat aankomen vinden we meteen de weg de stad uit. Zoals elke dag ook nu flink klimmen en dalen met mooie uitzichten. We hebben al een hotel gereserveerd en als we daar aankomen is het even slikken. De hotelbaas lijkt wel een zwerver en het hotel is uit grootmoeders tijd. Gelukkig is alles schoon en de badkamer is prima. We bekijken de stad en eten bij de Italiaan. Morgen vroeg op pad en kijken hoe ver we dan komen.