Vallee du Lot - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Vallee du Lot - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Vallee du Lot

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

27 Juni 2015 | Frankrijk, Figeac

Zaterdag: Vers - Figeac, 71 km, 500 hoogtemeters
Fietsen door de vallei van de Lot.
Vanwege de hitte gister zijn we deze morgen vroeg op pad.
In ons dunne hempje want het wordt vast weer warm. Wat viel dat tegen! Bewolkt en af en toe kippenvel, het was maar 20 gr. Op een paar flinke klimmen na was de route redelijk vlak omdat we nu echt langs de rivier fietsten. Bij Bouzies konden we kiezen: 4 1/2 km omhoog naar een mooi kunstenaarsdorp St. Cirq-Lapopie, of een alternatief over het jaagpad. Wij hebben het alternatief genomen en dit was zeer de moeite waard. Het was een gedeeltelijk onverhard pad waar we zelfs stukken hebben gelopen. Het pad was uit de rotsen gehouwen met prachtige pre-historische tekeningen. Verder veel sluisjes en een oude treinbaan langs onze route. Vandaag veel landbouw, fruit en toch ook nog de nodige druiven.
Toen we van de rivier af fietsten volgde er nog een klim van vier km met daarna een super afdaling.(met helm op)
Ook vandaag hebben we weer wat minder kilometers gefietst. We zijn gestopt in Figeac omdat we dan morgen een stuk met de trein kunnen gaan zodat ik een beetje kan herstellen van mijn maagproblemen. Het nadeel, of voordeel, is dat de trein pas om half vier vertrekt dus kunnen we uitslapen en lekker in het mooie, wederom oude, stadje blijven. De trein brengt ons in Murat en vandaar fietsen we nog zo'n 30 km naar het volgende hotel.
Vanavond hebben we op meteo gezien dat het heel erg warm gaat worden dus zonodig passen we ons schema weer aan.
Ook de afgelopen avond was het weer goed toeven op de terrasjes en op ons balkon. Het lijkt wel vakantie!
Een zonnige groet van Piet en Leny

• 27 Juni 2015 - 23:13

Marian:

Hoi Leny, wat vervelend dat je je zo naar voelt, lijkt wel weer of je enorm last van de warmte hebt. Vorige keren was je ook misselijk en naar toen het zo heet was. Doe rustig aan he, je hebt tenslotte vakantie! Groetjes aan Piet. X Mar

• 28 Juni 2015 - 22:20

Addie En Jacques :

Hallo fietsers,

Al de plaatsjes waar jullie doorheen fietsten vanaf Bergerac zijn voor ons zó bekend,
    Wij deden daar vorige week nog de boodschappen !!
    Wij zijn weer thuis,de caravan is weer in de stalling en de vakantiewas is gedaan.
    Ik hoop dat Leny zich snel beter voelt en dat het niet te warm is.
    Geniet van het mooie land !!!

Liefs van Addie en Jacques

• 29 Juni 2015 - 14:16

Lenyallard:

Zonnige verhalen...maar het blijft lastig in berggebied.
    Of te koud...of te warm...het blijft moeilijk om de juiste kleding aan te doen.
    Gelukkig genieten jullie en zijn in staat om de plannen aan te passen!
    Een avontuurlijke tocht met de nodige mooie plaatjes..dus echt vakantie.!
    Kilometers zijn niet belangrijk..genieten wel.!
    Groetjes uit het inmiddels ook zonnige Nederland

• 29 Juni 2015 - 19:45

Thea:

Hoi stoere fietsers, Je schrijft zo mooi: het lijkt wel vakantie"maar het is toch ook vakantie.
    Jammer dat je maag zo opspeelt, ga maar lekker een stuk met de trein en geniet van alles wat wel kan met die hitte. Wij schijnen het ook zo warm te krijgen. Heel veel plezier . Liefs van Wim en Thea