Nog drie dagen code oranje - Reisverslag uit Poncin, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Nog drie dagen code oranje - Reisverslag uit Poncin, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Nog drie dagen code oranje

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

03 Juli 2015 | Frankrijk, Poncin

Vrijdag 3 juli. St. Jean de Bournay - Neuville sur Ain, 90 km, 401 hoogtemeters.
Tijdens de koffie aan een tafeltje met Fransen wordt het ons duidelijk dat het nog drie dagen code oranje zal zijn. Dit betekent tot 40 graden, een hittegolf, doe vooral rustig aan!
Wij rijden naar het noorden maar ook daar is het heet.
De ochtenden zijn nog wel te doen maar na 12 uur is het zo warm dat de lucht die je inademt wel een warme föhn lijkt. Er worden liters water en cola gedronken en de tassen zijn zwaar door de blikjes die we meenemen.
De Fransen zijn al in de ban van de Tour. Ze vinden dat er geen goede Nederlandse renners zijn en ze denken dat Dumoulin een Fransman is. Wij hopen dus dat hij morgen in het geel rijdt.
Ik rijd al de hele week in het geel maar dan voor de veiligheid.
De route van vandaag was weer erg mooi, wat minder spectaculair en wat meer Frans: rechts zonnebloemen, links graan. Links mais, rechts zonnebloemen! Mooie beelden maar niet zoals de afgelopen dagen. Toen leek het een "lappendeken" van kleuren en stukken verschillende bebouwing.
Ons hotel van vandaag ligt aan de rivier de Ain. Een mooie Romeinse brug en grote terrassen.
Het verschil met de vorige keer dat we hier waren is enorm, het scheelt wel 30 graden. Toen hebben we alle kleding aangetrokken en nu zijn de tassen zwaar van alles wat we niet dragen.
Liefs en tot morgen.

• 04 Juli 2015 - 22:30

Marian:

Hoi stoere bikkels. Knap dat jullie toch vooruit komen al zullen de dagetappes korter zijn dan gewend. Het is ook bijna niet te doen met die hitte! Doe vooral rustig aan en kom weer veilig thuis....het is tenslotte vakantie... x mar