Van het Centraal Massief naar de Rhône. - Reisverslag uit Sarras, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Van het Centraal Massief naar de Rhône. - Reisverslag uit Sarras, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Van het Centraal Massief naar de Rhône.

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

01 Juli 2015 | Frankrijk, Sarras

Woensdag: 1 juli. Tence - Sarras, 64 km, 581 hoogtemeters.
Het is half negen en de weg voor ons glinstert van het gesmolten asfalt. We hebben dus maar geen moeite gedaan om de banden schoon te maken.
De zon schijnt volop maar het is nog redelijk koel om te klimmen. Er staan drie grote jongens op het programma. De eerste is St. Bonnet le Froid, 1138 meter. De klim gaat mooi geleidelijk en er staan genoeg bomen langs de weg. Daarna naar de Col des Baraques op 1074 meter. Een flink stuk dalen en dan weer omhoog naar de Col du Rouvey op 1244 meter. Een heerlijk windje hielp ons de bergen over.
We verlieten het Centraal Massief en reden het gebied van de Ardèche binnen. Meer dan 30 km afdalen met af en toe een klimmetje tussendoor.
Tijdens het klimmen hadden we heel mooie vergezichten en diepe dalen met mooie kleuren van de verschillende stukken bewerkte grond. In de afdaling kregen we weer de echte Ardèche beelden te zien. Grote, steile en hoge rotsen met de weg daar kronkelend tussendoor. Fantastisch! Af en toe stoppen we om de remmen te laten afkoelen en om van het uitzicht te genieten.
Na de lange afdaling komen we aan bij de Rhône. Ook nu besluiten we om vanwege de warmte niet verder te gaan. We hebben een hotel gevonden met een lekkere tuin waar we kunnen zitten. We doen niets anders dan liggen, zitten en drinken (water), het is zelfs te warm om het stadje in te lopen.
Vanmiddag hebben we een lekker stuk kaas kunnen kopen en meteen opgegeten. Piet had van thuis een kilostuk kaas meegenomen omdat dat zo lekker is maar die hebben we op dag drie al gedumpt omdat het smeerkaas was geworden. Met fruit, jam en lekker Frans brood is het goed lunchen.
Voor iedereen die dit leest in het hete Nederland: houdt het hoofd vooral koel, dat doen wij ook.

• 02 Juli 2015 - 18:58

Peter Hegman:

Hallo Leny, Piet,
    We kunnen veel plannen als vakantie fietsers maar het weer hebben we niet in de hand :-)
    Een voordeel van fietsen is wel dat zolang je blijft fietsen er nog iets van rijwind is. Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar ik vind momenteel windje tegen niet heel erg. Wel ga ik met deze temperaturen al voor 6 uur fietsen en stop regelmatig. Nog veel fietsverkoeling en ik blijf jullie volgen.
    Groeten Peter