Dag 9, 84 km en 1074 hoogtemeters - Reisverslag uit Romans-sur-Isère, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 9, 84 km en 1074 hoogtemeters - Reisverslag uit Romans-sur-Isère, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 9, 84 km en 1074 hoogtemeters

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

02 Mei 2013 | Frankrijk, Romans-sur-Isère

Romans-sur-Isere, St. Donat sur l’Herbasse, Tersanne, Hauterives, Le Grand Serre, Thodure, Marcilloles, Faramans, Arzay, Chatonnay, St. Jean de Bournay.
De dag begon hoopvol want er was een waterig zonnetje te zien. Na het broodje bij de bakker gingen de eerste 10 km vrij snel. In St. Donat sur l’Herbasse was er een wegopbreking waardoor we niet verder konden. Op de kaart vonden we een alternatief waardoor we ook een klim van 12% konden ontwijken. Er bleef echter weer genoeg te klimmen over. Degene die deze route heeft gemaakt houdt er erg van om steile weggetjes te nemen door een groen landschap. Het is wel mooi maar op een gegeven moment ben je die klimmetjes een beetje zat en hoop je op een wat vlakker .Het zijn klimmetjes tussen de 5 en 11% en dan 2 tot 3 kilometer lang. Ook de afdalingen zijn dan soms 11% en dat is met bepakking wel erg steil. Een alternatief is er niet omdat je dan helemaal van de route afwijkt. Tegen de tijd dat we aan koffie toe waren begon het weer vreselijk te regenen, eerst wat schuilen maar toen toch maar weer door. Gelukkig is het vandaag verder erg meegevallen, het dreigde wel maar we hebben geen regenjasjes meer nodig gehad. We hebben genoten van de kleuren onderweg. Heel veel gele koolzaadvelden en veel bloemen langs de weg. De pinksterbloemen bloeien ook hier al volop. Het uitzicht was ook erg mooi door alle hoogteverschillen. We zagen ook een gebied waar je nog de holen in de bergen zag waar vroeger is gewoond. Nu zag je er landbouwmachines in staan. We zien het graan elke dag groeien , het is echt een verschil met vorige week. Vandaag konden we eindelijk gewoon op een bankje een broodje eten, dat was wel weer een heel fijn gevoel. Ook werd er een cola stop ingevoerd omdat de temperatuur dit eindelijk eens toe liet.
Al met al een prima dag. Wij zijn nu iets van de route afgeweken omdat we geen hotel konden vinden. We zijn nu in een klein stadje waar op het plein een fontein staat welke een kopie is van de fontein op het Place de la Concorde in Parijs. Ook weer leuk om te weten. Verder is er een erg mooi stadhuis en gaan we straks weer lekker eten. Tot morgen maar weer en xxx van Piet en Leny

• 02 Mei 2013 - 23:33

Leny Allard.:

Hallo stoere fietsers. Ik zie dat het soms zwaar is en het weer niet echt meewerkt. ....maar jullie gaan er altijd weer voor. Hoop dat er wat meer zon komt.Nog veel reisplezier. Wij vertrekken Zondag naar Berlijn en hopen op goed fietsweer ook voor jullie. Johan gaat proberen er ook verslag van te doen .....met een tablet. Hoop dat het gaat lukken via Waarbenjijnu.n Tot horens. Liefs van Johan en Leny.