Dag 8, 44 km, weinig hoogtemeters - Reisverslag uit Romans-sur-Isère, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 8, 44 km, weinig hoogtemeters - Reisverslag uit Romans-sur-Isère, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 8, 44 km, weinig hoogtemeters

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

01 Mei 2013 | Frankrijk, Romans-sur-Isère

Crest, Chabeuil, Montelier, Aixan, Bourg-de-Peage, Romans-sur-Isere.

Heerlijk, het was vanmorgen droog. Alleen al onze kleding op de kamer was erg vochtig. Een vies gevoel om het aan te trekken. Na het ontbijt en een vers broodje bij de bakker gingen we vol goede moed op weg. Het was erg koud en mistig maar toen we een klein landweggetje op moesten gingen zelfs de jasjes uit omdat het zo benauwd was. Het weggetje voerde ons door kleine dorpjes met soms maar 3 huizen maar het was er ontzettend steil. Ik moest zelfs van de fiets en Piet moest in de afdaling met zijn voeten bijremmen. Ook schoot het niet op zodat we besloten om via een tussenweg terug naar de Provinciale weg te gaan. Een enorme afdaling volgde en het was toen erg koud geworden. Piet zei dat hij de regen zo miste en ja hoor in Chabeuil tijdens de koffie begon het dus te regenen. We zijn wel gaan fietsen maar wat was het weer erg, 10 cm water in je schoenen en alles doorweekt. We probeerden om in Bourg-de-Peage wat informatie te krijgen bij de VVV maar die was gesloten. Het is 1 mei en hier een Nationale vrije dag. In werkelijk stromende regen en heftig onweer zijn we doorgefietst naar Romans-sur-Isere om daar de trein te pakken ergens naar toe waar het droog zou zijn. Het station hadden we snel gevonden en de hal zat vol met zwervers die ook droog wilden roken. Helaas hadden we pech. Het leek Nederland wel want door werkzaamheden aan het spoor ging er alleen een trein naar Grenoble. Wel ging er over 3 uur een bus!!!! Toen besloten we dat het genoeg was voor vandaag. Het was pas 12.00 uur maar het lukte ons om snel een hotel te vinden. Een alleraardigste mevrouw hielp ons zelfs de bagage naar boven te brengen. Snel de natte zooi uit en de verwarming op hoog. We denken dat de schoenen echt niet droog zijn morgen. En ja hoor, na een uurtje scheen de zon. We hebben ons broodje maar op de kamer gegeten want picknicken onderweg zit er deze reis niet erg in. Elke dag kopen we een brood maar elke avond zit het nog in de tas. Na even heerlijk muziek luisteren zijn we de stad ingegaan. Er was niet veel vertier omdat alle winkels dicht zijn. Wat terrassen waren open en de patisserie natuurlijk. Opvallend is dat de Fransen iets lekkers kopen en het op een terras bij de koffie opeten. In Nederland mag je bijna nergens meegebrachte waren opeten. Het weer viel vanmiddag dus wel mee, zon en donkere luchten, maar we hebben geen spijt van ons besluit. We gaan er morgen weer voor. Ongeveer 90 km staat op het programma en Piet zal niet zo hard meer om regen vragen. Hij wil nu eigenlijk alle regenkleding en lange broeken terug naar Nederland sturen want hij denkt het de komende weken niet meer nodig te hebben. Ik hou de spullen maar lekker in mijn tas.
Liefs van ons, Piet en Leny

• 01 Mei 2013 - 20:27

Lilian:

Lieve fietsvrienden wat zijn jullie toch een bikkels.
    Wij zijn maandag aangekomen bij familie in de buurt van Narbonne. Vandaag was hier de eerste droge dag sinds tijden schijnt het. Wij hebben hier heerlijk kunnen fietsen met veel zon. Mooie natuur met allerlei bloeiende bloemen en gekke kleine bergdorpjes. Genoeg gelegenheid om te picknicken maar wij kozen er ( natuurlijk, je kent ons) voor om heerlijk in het zonnetje op een terras te lunchen.
    Wordt tijd dat het bij jullie droog wordt, als Piet zegt dat dat zo is dan zal het wel waar zijn, haha.
    groetjes
    Lilian.

• 01 Mei 2013 - 21:54

Ineke En Ben Van Loon:

Hallo natte mensen,

Wat een pech hebben jullie zoveel regen en wij en vooral de natuur snakt naar regen, het is zo droog hier elke dag de zon maar wel koud hoor, vanmorgen was het 3 graden, heb in mijn winterjas de hond uitgelaten. We bewonderen jullie doorzettingsvermogen en duimen voor de zon of in ieder geval droog weer zet hem op eens wordt het droog.

Liefs Ben en Ineke

• 01 Mei 2013 - 23:13

Ank Botman:

Lieve fietsers ,
    Wat een regen komt op jullie neer,totaal niet eerlijk!
    De plek des onheils gepasseerd in goede gesteldheid is dit jullie vervolg,nou ,nou ,nou !
    Ik hoop dat Piet's wens in vervulling gaat en alle regenkleding onder in de tas kan.
    Ik kijk uit naar de volgende dagen.

Ik ga ,vrijdag naar Sauerland met het gezin!
    Kijk ernaar uit en ga genieten van de dingen die op mijn pad komen!

Liefs en dikke kus
    Ank