Dag 7, 91 km, ongeveer 600 hoogtemeters. - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 7, 91 km, ongeveer 600 hoogtemeters. - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 7, 91 km, ongeveer 600 hoogtemeters.

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

30 April 2013 | Frankrijk, Crest

Vaison-la-Romaine, Villedieu, Buisson, Tulette, Visan, Valreas, Taulignan, Begude-de-Mazenc, Pont de Baret, Saou, Col du pas Lauzun, Aouste, Crest
Vol goede moed stapten we vanmorgen weer op de fiets. Het leek zowaar droog te zijn en we daalden de berg van 13% voorzichtig af. In het stadje begon het al weer te regenen dus bij de bakker hebben we de regenjasjes maar weer aangetrokken. Er was vandaag markt in Vaison-la Romaine en onze route ging toevallig over de hele markt. We hebben er niet veel van gezien alleen maar opgelet dat we geen mensen aanfietsten! De route van vandaag ging eerst door het wijngebied van de Rhone. Heel veel wijngaarden gezien maar er moet nog heel wat gebeuren voor de druiven geplukt kunnen worden. De ranken hebben pas een paar groene blaadjes, wel iets meer dan de dagen hiervoor. Verder is er al wel veel kleur in de natuur door de prachtig bloeiende bomen, struiken en wat bermbloemen. Maar ook vandaag waren we blij als we af en toe een foto konden maken als het even droog was. Zo rond de tijd dat onze nieuwe koning gekroond werd scheen ook bij ons heel even de zon dus dat zijn goede vooruitzichten. Na het plaatsje Tulette reden we een stukje eigen route en daarna gingen wij over op de : Groene weg naar de Middellandse Zee (maar dan terug). De weg die wij volgden ging een groot gedeelte door de wijnvelden en daarna door een groot bosgebied. Wij reden even in het gebied van de Drome en de rivier zijn we ook overgestoken. Alle rivieren en beekjes waren erg hoog wat de waterstand betrof. Je ziet dat het al heel veel geregend heeft. De velden staan soms onder water en er was zelfs een weg overstroomd door hoog water. Onze lunch viel vandaag weer in het water. Wat betreft ons eigen broodje dan. Ik had het zo verschrikkelijk koud dat we toch maar weer besloten om ergens binnen te lunchen. Vandaag een Franse Croque messieurs met een grote pot thee om lekker warm te worden. Daarna volgde een behoorlijke klim van 5 km 5% en daarna nog 2 km 10% tot we de Col de Pas Lauzun bereikten. En daarna een afdaling die meestal 8 tot 10 % was. Een natte weg en Piet met een zwaar bepakte fiets betekende in de remmen en af en toe even stilstaan om de handen te ontspannen. Gelukkig hebben we al een hotel gereserveerd in Crest dus daar konden we lekker bijkomen onder de douche. Wat heb ik een spijt dat er geen wollen sokken en een heel dikke trui in mijn fietstas zit. We blijven positief en het gaat vast beter worden.Nu lekker eten en morgen weer zo’n 90 km verder.
We hopen dat jullie allemaal een gezellige Koninginnedag hebben gehad en we groeten iedereen. Voor Wim die vandaag weer geopereerd is nog even speciaal: Heel veel sterkte en spoedig echte beterschap. Liefs van Piet en Leny