Dag 11, 23 km en TGV naar Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 11, 23 km en TGV naar Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 11, 23 km en TGV naar Parijs

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

04 Mei 2013 | Frankrijk, Parijs

De kogel is door de kerk. Gisteravond hebben we besloten dat als het vandaag weer zou regenen dan zoeken we een station en een trein ergens naar toe waar het droog is. We werden wakker met stromende regen dus ons besluit stond vast. De hotelbeheerder was zo vriendelijk om voor ons te kijken waar we naar toe konden met de trein. Dit was echt heel moeilijk leek het wel en we besloten naar Bourg en Bresse te fietsen en daar op het station informatie te vragen. Toen we eenmaal op de fiets zaten was het droog. De twijfel sloeg toe, toch maar er voor gaan? Als we nu de route oppakken kunnen we niet meer terug. Na 5 minuten begon het weer te gieten en toen zijn we omgedraaid en naar Bourg en Bresse gefietst. Met een geel hesje over mijn regenjas want we fietsten over een weg met heel veel verkeer. Na een uurtje waren we op het station en wilden we op een of andere manier naar Parijs. Wat een pech, de eerste trein die ook fietsen meenam ging pas om 18.00 uur. Er was geen andere mogelijkheid voor ons dus het was een lange dag wachten. De dame bij de balie was zo aardig om ook een hotel te boeken vlakbij station Gare du Lyon waar we zouden aankomen. Het was intussen 11.00 uur en we gingen eerst maar eens koffiedrinken. Daarna op zoek naar de VVV voor een "plan de ville". De dame achter de balie had geloof ik medelijden met ons en wilde ook graag haar stad promoten dus was ze zo aardig om onze fietsen in een ruimte te zetten zodat wij een stadswandeling konden maken. Ze gaf ons allerlei leuke tips om te bekijken en om lekker te eten. Het was een leuke wandeling maar toch was het een lange dag. Maar weer even ergens zitten en weer wat drinken. Je loopt in je fietskleding en dat voelt ook niet erg charmant tussen al die net geklede Fransen. Uiteindelijk gingen we tegen 5 uur naar het station waar we de fietsen de trap af moesten dragen omdat er geen lift was. Weer een aardige mevrouw wist ons te vertellen waar we moesten staan met onze fietsen voor de juiste coupee. Eindelijk in de TGV ook eens leuk. De fietsen moesten opgehangen worden aan haken maar de hele ruimte stond vol met bagage. Daar sta je dan in de hal met fietsen die alles blokkeren. Uiteindelijk werd de bagage wat opgestapeld zodat de fietsen er bij konden en wij ook konden gaan zitten. Het was een snelle rit naar Parijs, nog geen 2 uur en om 8 uur stonden wij bij ons hotel (Ibis)l. Super gevoel dat het allemaal gelukt is. De fietsen in een aparte ruimte en wij een lekkere luie avond. Morgen gaan we weer fietsen. We nemen de Jacobsroute want dat is de enige route die in de gps staat en we hebben natuurlijk verder niets voorbereid. Om de Groene Route weer op te pakken is geen optie. Het weerbericht net op TV voorspelt in het oosten nog dagenlang regen en dat hebben we wel genoeg gehad. Eerst lach je er nog om maar je kunt de kaart en gps niet lezen door de beslagen bril. Je komt overal doorweekt aan en op een gegeven moment wil je niet meer met natte kleren in het natte gras een plas doen!
We hopen dat de komende dagen wat ontspanning brengen en dat we nog even lekker kunnen fietsen. Jullie horen weer van ons. Groet van een ontspannen Piet en Leny

• 04 Mei 2013 - 23:13

Astrid Martens:

kan niet waar zijn zoveel regen, hier wel een zonnetje maar dan hadden jullie een straffe wind tegengekomen hoor! Parijs ook niet slecht om te verblijven, hopelijk zal het nu toch wel droog blijven.
    nog veel veilige kilomers! X Astrid

• 04 Mei 2013 - 23:29

Ben En Ineke:

Hallo daar in Parijs, wat een verstandig besluit, wij kijken iedere dag naar het weerbericht en steeds daar waar jullie zijn kwam of was er regen dus super verstandig dat jullie een stuk de trein hebben genomen. Het is toch heerlijk om ook eens droog te fietsen dus geniet van het prachtige Parijs en het droge weer.
    Ps.
    volgens onze weerapp blijft het de komende vier dagen in ieder geval droog.

Liefs van ons en groetjes Ben en Ineke

• 05 Mei 2013 - 01:53

Johan Allard:

Dat Frankrijk zit jullie nogal tegen ,valpartijen,regenpartijen,ja dan is fietsen minder leuk.Je geniet wel extra als het weer eens mee zit.Hoop dat vanaf Parijs de zon zal doorbreken en de reis toch een mooi besluit krijgt.Bedankt voor jullie reactie ,wij hopen op beter weer als we Berlijnwaarts trappen.Het ziet er vooralsnog gunstig uit.
    Groeten en hou vol.
    Fietsen goed? Geen pech hoop ik.

• 05 Mei 2013 - 10:02

Frans Ria:

Hoi Leny en Piet we hopen dat het droog en zonnig is inmiddels en dat er nog een paar leuke fietsdagen er in zitten. Van harte gegunt hoor !
    liefs en groeten Frans Ria

• 05 Mei 2013 - 12:41

Frank Timmerman:

Wat een pech met al die regen, wij komen net van de Moezel en daar was het prachtig weer, er mooie fiets paden langs de rivier, ik kreeg gelijk de kriebels om ook de fiets te pakken en er op uit te trekken,
    groetjes Frank