Dag 4, 62 km en 1300 hoogtemeters - Reisverslag uit Sault, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 4, 62 km en 1300 hoogtemeters - Reisverslag uit Sault, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 4, 62 km en 1300 hoogtemeters

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

27 April 2013 | Frankrijk, Sault

Manosk, St. Michel l’Observatoire, Carniol, Simiane-la-Rotonde, St. Christol, Sault.
En ja hoor, weer een hele dag in de regen gefietst. Het was vandaag echt heel erg, stromende regen en zelfs de tassen werden van binnen nat. Onze kleding onder de regenjasjes was net zo nat als de buitenkant. Al na 15 km gingen we koffie drinken om warm te worden. Toen leek het even beter maar dat was maar een paar minuten. Vandaag was ook een dag met veel hoogtemeters maar dat ging gelukkig goed. Ongeveer 2 km was heel erg steil en de rest was tot 7%. De camera’s hadden we in de tas gedaan dus daardoor hebben we niet veel foto’s kunnen maken, al was het wel een mooi gebied. Veel bossen en rotspartijen en ook weer de nodige lavendelvelden. De streekgerechten worden hier overal aangekondigd: geitenkaas, stoofgerechten, kruiden van de Provence, olijven en speciale olie. Doordat het bleef regenen en er nergens droge plekjes waren hebben we van de nood een deugd gemaakt en van een heerlijk menu genoten in een restaurant. De broodjes hebben we vanavond in onze hotelkamer gegeten. Tijdens de lunch dachten we een hotelkamer te reserveren maar helaas alles was “complet” voor deze nacht. Wel morgen maar waar moesten we dan vannacht? Uiteindelijk een 4* hostellerie kunnen boeken in Sault maar dit is zo duur dat we maar 1 nacht blijven (ontbijt 18 euro per persoon).Morgen zoeken we wel voor de tweede nacht. Toen we in Sault aankwamen en op zoek gingen naar het hotel, bleek het 2 km buiten het dorp te liggen. Een heel steile klim er naar toe maar wat een pech mijn ketting ging er af bij het naar de kleinste versnelling schakelen en was niet terug te krijgen. Wiel er uit maar ook dat ging niet. Dit alles in de stromende regen. Uiteindelijk is het Piet toch gelukt om alles weer in orde te krijgen maar ik ben wel gaan lopen naar boven. Daar zagen we een supermarche waar we een lekkere fles cote du Ventoux hebben gescoord. Gelukkig hebben we de Mont Ventoux wel even gezien tussen de wolken door. Uiteindelijk zijn we in ons luxe verblijf aangekomen. Wat was alles nat, dus wassen en de kachel op hoog. Een warme douche en een badjas van het huis aan. Wat jammer dat het geen mooi weer is. Het is hier prachtig en er is hier van alles, een prachtige kamer met een eigen terras en op het terrein een zwembad, sportmogelijkheden, mooie tuinen en een prachtig restaurant met terras. Een probleem is wel het internet dus ik hoop dat het nog gaat lukken om dit verslag te plaatsen.
Wij gaan vanavond genieten van een avondje niets, lekker lezen en morgen uitslapen en een ander hotel zoeken want we gaan niet fietsen. Het Franse Meteo geeft voor de komende week regen aan dus het ziet er niet best uit. Wij hopen er maar het beste van.
Groet van Piet en Leny

• 28 April 2013 - 11:22

Peter Hegman:

Hallo Leny, Piet,

Leuk om weer jullie verhalen te lezen, het is wel jammer dat jullie veel regen hebben. Ik hoop dat de temperatuur niet te laag is en de temperatuur dus niet te laag is.
    Als ik jullie verhalen lees krijg je gewoon weer zin om ook op de fiets te stappen en tochten te gaan maken. Gaat het fietsen met de GPS goed, gezien de hoogtemeters die je steeds aangeeft denk ik het haast wel.
    Geniet ervan en ik hoop dat het snel droog gaat worden.

Groeten Peter