Dag 3, 26 april. 100 km en 1100 hoogtemeters - Reisverslag uit Manosque, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 3, 26 april. 100 km en 1100 hoogtemeters - Reisverslag uit Manosque, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 3, 26 april. 100 km en 1100 hoogtemeters

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

26 April 2013 | Frankrijk, Manosque

Castellane, Pont-de-Soulleils, Point Sublime, La palud s. Verdon, Col d'Ayan, Moustiers, Puimaisson, Valensole, La Trinite, Manosque.
Regen in Nederland en ook regen in Zuid-Frankrijk. We hebben ons dus maar in de regenkleding gehesen en zijn vrolijk op weg gegaan. Het zou vandaag weer een zware dag worden maar wel door een prachtig stuk van Frankrijk, de Corges du Verdon. De rivier soms naast ons en dan weer heel diep beneden ons. Geweldige uitgesleten rotsen en altijd weer de rivier beneden ons. Via veel haarspeldbochten kwamen we in een meer bosrijk en groener gebied. Het was bijna te mooi om er een goede beschrijving van te geven en de foto's halen het niet bij de werkelijkheid. Het tweede deel van deze dag werd het beeld bepaald door eindeloze velden met lavendel. Ze zijn nog niet op kleur maar de symetrie ziet er erg mooi uit. Nadat we in Moustiers hadden geluncht besloten we om door te fietsen naar Manosque. Het werd daardoor totaal 100 km wat een behoorlijke afstand is onder voortdurend klimmen en het laatste stuk veel dalen. We dachten aan de Pyreneeën fietsers. Hoe zullen zij presteren met alle bagage op de fiets die wij met ons meetorsen? Ik vond het vandaag heel zwaar en we hebben er over gedacht om Sault en de Mont Ventoux te laten zitten maar het alternatief is een drukke route National en dat is echt niet leuk om te fietsen. We gaan er morgen dus weer voor en daarna belonen we onszelf met een rustdag. We zitten nu in een leuk, oud stadje, echt Frans met een place de Ville met daaraan het stadhuis en veel terrassen. Vanavond wel vroeg naar bed om morgen met frisse moed te starten.
Wij genieten hier en als over een paar dagen het regenfront voorbij is zullen we het nog fijner vinden. Groet en knuffel van ons. xxx
ps. bedankt voor alle leuke en lieve reacties op onze ervaring van gister.

• 26 April 2013 - 21:56

Luus:

Lieve Leny en Piet
    Wat fijn voor julie dat dag 2 voorbij is,ik heb zo aan jullie gedacht,hoe het zou voelen voor jullie om daar weer te staan.
    Ik neem me petje af voor het zware klim werk wat jullie weer verrichten,ik word al moe als ik het lees.
    ja leny dan kan je dalen wel leuk vinden maar je moet er wel eerst wat voor doen.
    Ik lees ook dat morgen de mont ventoux op programma staat,nou letten jullie wel op je grens?????stelletje waaghalsen!!!!!!
    Het is zo te zien op de foto's prachtig daar ik kan me heel goed voorstellen dat jullie daar erg van genieten.
    Ik wens jullie nog heel veel fietsplezier,dikke kus van Luus