Fietsdag 1, 24 april, Nice, Sigale 85 km - Reisverslag uit Sigale, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Fietsdag 1, 24 april, Nice, Sigale 85 km - Reisverslag uit Sigale, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Fietsdag 1, 24 april, Nice, Sigale 85 km

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

24 April 2013 | Frankrijk, Sigale

Vandaag is Jelmer jarig en hij wordt 3 jaar

Nice,Tourette-Levens, Levens ,Le Saut de Francais, St. Jean de la Riviere, Gilette, Roquesteron, Sigale. 85 km

Vandaag is het onze eerste fietsdag maar wel langs een bekende weg. Omdat het nog erg fris was starten we met lange broek en jasje aan maar al na een half uur gingen deze uit omdat de temperatuur snel opliep. De stad Nice uit ging prima maar het leek wel net als in Barcelona allemaal verkeerslichten en dan stonden de meeste ook nog op rood. Nadat we de stad uit waren begon meteen het klimmen. Dat we dat toch vergeten waren! Het was heel mooi om deze route nog een keer te fietsen. De sneeuw bovenop de bergen en al die hoge rotspartijen waren indrukwekkend. Het afdalen was weer als vanouds, geen angst en een lekker gevoel na het klimwerk. Tijdens de lunch wilden we een lekker kopje soep maar het water in een van onze thermoskannen was gewoon koud dus die kan hebben we maar achtergelaten. We lunchten bij een watertapplaats en toen een passant een foto van ons ging maken zat ik met mijn billen in het water, niet erg met deze warmte. Het tweede deel van de route was erg zwaar met een aantal behoorlijke klimkilometers. We probeerden de hele dag een hotelletje in Sigale te bellen om een overnachting te regelen maar het lukte steeds niet. Kwam opeens het heldere idee om een voor de 33 te toetsen!
Het laatste stuk naar Sigale was alleen maar klimmen, de beloning was een heel grote bier op het terras in de zon. Daarna werd ons onze kamer getoond, alsof we een heel groot gezin waren: 2 tweepersoonsbedden en 2 eenpersoonsbedden, we hadden het voor het uitzoeken. Probleempje was dat het licht het niet deed maar dat werd snel opgelost, geen kaarsjes voor ons op de kamer. Ons diner bestond uit lokale gerechten die heerlijk smaakten. Daarna hebben we nog lekker in het café gezeten, Piet voetbal kijken en ik even voor de website aan de slag. Een heerlijke dag en morgenavond zijn we langs de plek met herinneringen gegaan en zullen we daar een extra wijntje op drinken.

• 25 April 2013 - 22:11

Jaap En Toos:

Leny en Piet.
    Morgen een goede reis gewenst, en doe voorzichtig tijdens de afdaling.
    Wij lezen elke dag jullie verslag en hopen op een gezonde toer van jullie de komende tijd.

Jaap en Toos uit Nibbik.