Vervolg Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Vervolg Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Vervolg Berlijn

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

15 Mei 2011 | Duitsland, Berlijn

Berlijn is een fietsvriendelijke stad met brede straten en bijna overal fietspaden. Gister hebben we een fiets gehuurd, een mooie oranje om in de landskleur te blijven. De reden om te huren was toch wel dat we geen risico wilden lopen. Het fietsen op deze city bikes was een pijnlijke aangelegenheid. Verkeerd afgestelde zadels en de fietsen hadden dubbele remmen (terugtrap en hand). Wilde je achteruit trappen dan stond je ineens stil. Op de fiets door Berlijn is gewoon erg leuk. Je ziet veel en bent best wel snel op de plaats van bestemming. We hebben Schloss Charlottenburg bezocht, daar een uitgebreide rondleiding gedaan en in de tuin geluncht. Daarna hebben we wat rondgefietst langs de muur en het Peter Fechter monument opgezocht (hij werd in 1961 tijdens de vlucht over de muur, neergeschoten). Ook hebben we de route voor morgen nog een klein stukje voorgefietst i.v.m. de vele wegopbrekingen. Vandaag zijn we naar het film- en televisiemuseum geweest. Heel interessant en er was veel te zien over Marlene Diedrich. Daarna met de snelste lift van Europa 192 meter omhoog in 20 seconden! Mooi uitzicht maar erg veel koude wind. Straks gaan we lekker eten en daarna moeten de tassen weer ingepakt worden want morgen beginnen we aan het tweede deel van onze fietstocht.
Op naar Warschau. Een dikke kus voor wie maar wil. Piet en Leny

• 15 Mei 2011 - 19:13

Johan:

nou dat jaloers worden op zo'n lekker taartje is wel gelukt.Ik hoop dat-ie lekker was.Jullie geven de indruk dat Berlijn zeer de moeite waard is.Toch ook maar eens heen
    Piet,je weet het vast al......AJAX KAMPIOEN
    3 - 1 tegen Twente. Goed he!!!
    Op naar Polen!! Veel plezier en fietsgenot weer.
    Groetjes:Johan en Leny

• 16 Mei 2011 - 11:55

Hans En Tineke:

Hallo Leny en Piet, Jullie hebben er al een aardige tocht opzitten, onder niet altijd geweldige omstandigheden; stoer, hoor, petjeaf!!! Wens jullie nog een heel goede vakantie verder en blijf genieten, groetjes, Tineke
    ps: gelukkig ook daar sjaaltjes, leny....