Sightseeing Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Sightseeing Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Sightseeing Berlijn

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

13 Mei 2011 | Duitsland, Berlijn

Vanmorgen lekker tijd om uit te slapen maar natuurlijk al weer voor 7 uur wakker. Het weer zag er redelijk uit dus we kozen voor een zomeroutfit. Het viel wel erg tegen met de temperatuur dus Leny maar weer een sjaaltje gekocht. Eerst een wandeling van ruim 2 km naar de Brandenburger Tor en de Info. Koffie om warm te worden en onze plannen te maken. Het wordt een rondtour met de bus: "stoppen en hoppen". Het werd een heerlijke dag waarbij we wel bijna alle highlights van Berlijn hebben gezien. We zijn zeer regelmatig uit de bus gestapt en hebben lekker rondgekeken en gefotografeerd. De geschiedenis en restanten van de muur maakten wel veel indruk. Ook is het zeer speciaal om de dubbele rij stenen te zien die door de stad loopt op de plaats waar de muur heeft gestaan. In de fotobijlage zie je een impressie. Er is een klein probleempje met de camera en we hopen dat het morgen verholpen kan worden (een stofje op de sensor waar we zelf niet bij kunnen).
Morgen gaan we daar dus eerst mee aan de slag en daarna is het de bedoeling dat we per fiets naar Schloss Charlotteburg gaan. Verder zien we het wel. Morgenavond wacht de sauna in ons hotel.
Groet uit Berlijn