Einddoel bereikt - Reisverslag uit Warschau, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Einddoel bereikt - Reisverslag uit Warschau, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Einddoel bereikt

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

23 Mei 2011 | Polen, Warschau

Na drie dagen waarin we korte afstanden hebben afgelegd was het vandaag weer even doorfietsen. We moesten een afstand van 115 km overbruggen om in Warschau aan te komen. Gisteravond en vannacht was het storm en onweer en het leek erop dat we harde wind tegen zouden hebben. maar het geluk was met ons, de hele dag windje mee zodat we al om half vier voor het Marriott hotel stonden waar we hartelijk verwelkomd werden door een medewerker van het hotel en daarna door Daniel. Het is een geweldig mooi en groot (hoog, 40 etage's) hotel. Wij zijn door Daniel ingeboekt als VIPs en we hebben een kamer op de 25e etage met prachtig uitzicht over de stad. Vanavond gaan we eten met Daniel en Sandra en morgen Warschau verkennen.
De laatste 2 dagen hebben we het heel rustig gehad, 50 en 60 km gefietst en genoten van Polen. In Lipno was niet veel te beleven, je weet wel geen wijn en een restaurant met hotdog en pizza. Gister waren we in Plock, een prachtige stad met een heel oud centrum waar veel te zien was. Ons hotel lag hoog boven de rivier de Wasla en we hadden een prachtig uitzicht over het strandje, de wandelpromenade en het water. Nadat we heerlijk hadden gegeten ging Piet sport kijken en Leny naar de zeer luxe sauna in het hotel.
De routes van de laatste dagen verschilden niet veel van die daarvoor: drukke en slechte wegen en de automobilisten denken allemaal dat ze in een formule 1 auto rijden dus blijven we dicht bij de witte streep fietsen als die er tenminste is.
Overmorgen hebben we een auto gehuurd en gaan we voor 2 dagen naar Krakau en Auschwitz. Tot zover voor vandaag. We hebben een VIP kaart en kunnen morgen weer internetten.
Een groet voor allen, wij hebben genoten van onze fietstocht en gaan nu nog een weekje de tourist uithangen.
Piet en Leny

• 23 Mei 2011 - 18:54

Anneke En Han:

Hoi Leny en Piet,
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen en de fotos te zien.
    Nog veel plezier in Poelen,
    liefs Han en Anneke

• 23 Mei 2011 - 21:16

Johan:

Proficiat met het behalen van WEER een einddoel. Geniet nu maar zonder te trappen.Auschwitz zal wel indruwekkend zijn en Krakau prachtig.Mooie tijd nog en tot ziens in het nog altijd (te) droge Nederland.

Gr.Johan en Leny