Nog 2 dagen tot Berlijn - Reisverslag uit Dessau, Duitsland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Nog 2 dagen tot Berlijn - Reisverslag uit Dessau, Duitsland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Nog 2 dagen tot Berlijn

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

10 Mei 2011 | Duitsland, Dessau

Gister was een zware dag. Het begon met klimmen en het bleef de hele dag zo. De wegen en fietspaden waren zeer slecht. Je kon zeker niet snel fietsen vanwege de puntige stenen en gaten in de weg. Ook afdalen ging met knijpen in de remmen en staande op de fiets. Nog nooit zoveel staande gefietst. Even dacht ik is dit nu vakantie? De zon was er en de onverstoorbaarheid van Piet maakte het toch een gezellige dag. Het is onderweg erg opletten want je hebt zo een routebordje gemist en dan is het zoeken. De laatste 20 km hebben we parallel gefietst aan de route maar dan over een provinciale weg. Dat schoot eindelijk een beetje op. In Nachtersleben hadden we een hotel geboekt. het was een dorp van niets maar het hotel was top. Heerlijk op het terras gezeten, gegeten en een mooie ondergaande zon gezien. Vanmorgen een uitgebreid ontbijt met o.a. eitjes met kaviaar en de heerlijkste taarten. Jammer dat je niet zoveel op kunt!!!
De route van vandaag begon met een afzetting. Het alternatief was rond een meer maar daar aangekomen stond de weg onder water zodat we weer een andere weg hebben gekozen. Je komt dus altijd wel weer ergens uit om zo de route weer op te pakken. De route van vandaag was niet heel bijzonder het enige leuke was een stuk voor de wind in plaats van de hele week wind tegen. We zijn nu in Dessau, een flinke stad met een groot winkelcentrum maar ja de tassen zijn vol.
We kunnen helaas geen foto´s bijvoegen omdat we nu in een koffiecafe zitten waar je gratis kunt internetten. Morgen wijken we af van de R1 route om een bezoek te brengen aan Luckenwalde. Marian gefeliciteerd met je verjaardag morgen, de zon schijnt altijd als jij jarig bent, ook hier.
Groetjes voor iedereen en speciaal voor Julia en Jelmer omdat ze ons vandaag, dinsdag oppasdag, moesten missen. Piet en Leny
p.s. bedankt voor de reacties op onze stukjes, het is gezellig om ze te lezen.