Twee dagen onderweg - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Twee dagen onderweg - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Twee dagen onderweg

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

05 Mei 2011 | Duitsland, Münster

Hallo allemaal,
Na lang zoeken hebben we eindelijk een internetcafe gevonden en kunnen we jullie iets van ons laten horen.Gister hebben wij een goede treinreis gehad, wel veel overstappen met de fietsen maar het lukte allemaal. In Groenlo lekker geluncht en daarna op pad. De route was goed te volgen alleen is het in stadjes iets meer zoeken. Het laatste half uurtje begon het jammergenoeg te regenen maar een gezellig koffietentje was gauw gevonden. Vandaag volop zon. Wel iets fris maar met een jasje aan is het heerlijk fietsen. Het was een prachtige route, veel door bossen en natuurgebied. Ook de eerste heuvels dienden zich aan dus was het schakelen. Een goede oefening voor de Pyreneeen in september a.s.Onderweg zagen we al veel gele koolzaadvelden en een prachtig paars tapijt van uienbollen. De route voert ons ook langs een aantal mooie kastelen die echter niet te bezoeken zijn.In Munster hebben wij een prachtig hotel alleen was het niet mogelijk om onze fietsen in het hotel te stallen. Wat we ook probeerden volgens de veiligheidsvoorschriften was het niet mogelijk. Het alternatief was een bewaakte fietsenstalling bij het station. Wij waren er niet echt blij mee en we hopen dat de fietsen er morgenochtend nog staan anders is deze vakantie al snel voorbij. De stad Munster heeft een mooie "Altstadt" met veel gezellige terrassen en mooie monumenten. Ook prachtige winkels maar je weet het de tassen zijn al vol.Morgen fietsen we ongeveer 95 km naar Verl. het hotel hebben we net geboekt dus kunnen we rustig genieten van wat de route ons biedt. Een groet voor iedereen en een dikke knuffel in het bijzonder voor Julia en Jelmer (en natuurlijk hun ouders).

• 05 Mei 2011 - 17:15

Wim En Thea:

Hoi stoere fietsers,
    Wij gaan morgen naar Belgie dus kan ik jullie een paar dagen niet volgen.
    Heel veel plezier en mooi weer.
    Liefs en tot gauw

• 06 Mei 2011 - 07:46

Barry:

Hee daar,

Hopelijk jullie fietsen nog in goede staat onder de billen.
    Knuffel terug van Jelmer, die gisteren naar bevrijdingspop is geweest.
    Veel plezier!

• 06 Mei 2011 - 08:00

Marian:

Hoi Leny en Piet.
    Geweldig dat jullie steeds de moeite nemen om het thuisfront op de hoogte te houden van jullie fiets-belevenissen. De meegestuurde foto's houden ons er een beetje bij.....Heb een fijne tocht en geniet er van. Liefs Marian

• 07 Mei 2011 - 21:09

Frans Ria:

Heerlijk om te lezen en zien jullie zo heerlijk onderweg. En al die koolzaad velden "wat vertrouwd he"!!!
    Wij hebben de fietsen in de dozen zitten en de fietstassen ook in een tas bijelkaar. Morgen de laatste loodjes . Veel fietsplezier en tot de volgende ronde.Liefs en groeten Frans Ria

• 08 Mei 2011 - 19:04

Ride4Kids:

??? Ik (Gerald) dacht dat jullie pas in Berlijn zouden beginnen met fietsen... Enjoy

• 21 Mei 2011 - 18:49

Renee, Barry, Jelmer:

Dag lieverds! Wat hebben jullie weer een mooie reis, natuurlijk ook moeilijke stukken waar geen eind aan lijkt te komen maar al met al zijn jullie weer erg mooie herinneringen aan het verzamelen. Vandaag zijn wij ook op fietsavontuur geweest. 's middags geluncht in Bloemendaal bij het pannekoekenhuisje naast de hertjes en aan het einde van de middag via de duinen naar parnassia gefietst waar we in het zonnetje hebben gegeten. Jelmer vond het allemaal prachtig! Dikke kus en knuffel van ons alledrie!