Dag 5, 67 km en 600 hoogtemeters - Reisverslag uit Vaison-la-Romaine, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 5, 67 km en 600 hoogtemeters - Reisverslag uit Vaison-la-Romaine, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 5, 67 km en 600 hoogtemeters

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

28 April 2013 | Frankrijk, Vaison-la-Romaine

Sault, Monieux, Belvedere de Castellaras, Villes-s-Auzon, Bedoin, Col de la Madeleine, Malaucene, Vaison-la-Romaine.

En helaas weer een natte dag. We besluiten om toch te gaan fietsen omdat er in Sault ook niet veel te beleven valt en we nog geen hotel hebben geboekt om hier een extra nacht te blijven. Na een heerlijk ontbijt in ons luxe hotel gaan we rond 11 uur op weg. We weten nog niet hoe ver we komen maar dat maakt niet uit. Een korte weg naar Villes-s-Auzon was wel aantrekkelijk vanwege het slechte weer maar we kozen toch om langs de Gorges de la Nesque te fietsen. Dit was een werkelijk prachtige route met mooie vergezichten op de uitgesleten rotsen en heel erg diepe dalen. Bij een uitzichtpunt kon je ook een afdaling maken naar een kapelletje maar dat hebben we niet gedaan omdat de fietsen dan moeten achterblijven. Er was een aardige mevrouw die graag een foto van ons met de fietsen wilde maken en haar man had alle bewondering voor onze kleinkinderen die altijd voor op onze fietstasjes meereizen. Gelukkig was het op dat moment droog zodat we ook even wat foto’s konden maken. Daarna was het weer stromende regen en ontzettend koud in de afdaling. Af en toe moeten we denken aan onze Milaan tocht toen we het ook zo koud hadden. Ik heb wel handschoenen mee maar in die regen wordt het alleen maar nog kouder. Ook vandaag gingen we weer ergens lunchen in plaats van onze boterhammen te eten. Gelukkig ontliepen we zo een uurtje regen en raakten we in gesprek met 3 Belgische mannen die net de Mont Ventoux hadden gefietst vanuit Bedoin. Niet doen hoor zeiden ze tegen ons, het is berekoud en het waait enorm. Met deze slechte weersomstandigheden waren we het ook niet meer van plan. Nadat we lekker warm waren geworden gingen we voor de laatste 25 km, maar op 10 km voor de eindstreep toch maar weer gestopt om op te warmen. Jammer van het sombere weer want de omgeving is hier zo mooi. Prachtige bossen en de omgeving van Bedoin heel veel wijnranken waar de Cotes du Ventoux vandaan komt. In Vaison-la-Romaine zijn we gestopt. Wij gingen op zoek naar een hotel maar ook hier was op zondag de VVV dicht. Een aardige mijnheer van het plaatselijke toeristen treintje maakte een tekening van hoe we hoog op de berg een fietsershotel konden vinden. Na nog een flinke beklimming kwamen we aan bij “Le Logis du Chateau”. Gelukkig, een mooie kamer en de fietsen mochten in een hoekje in het restaurant. Het is hier prachtig, uitzicht op de bergen en op het chateau. Vanavond hebben we heerlijk gegeten hier in het restaurant met natuurlijk een flesje Cotes du Ventoux! En nu lekker slapen.
Tot morgen en een groet en knuffel van Piet en Leny
ps. Het fietsen met de gps gaat nu goed. In het begin hadden we nog wel wat problemen met lezen en met de route maar we worden steeds handiger. Ook hoef je nu niet steeds in het boekje de routebeschrijving te lezen omdat de gps je de weg wijst!!

• 28 April 2013 - 22:30

Christa Bunt:

Zeker jammer van het weer. Hopelijk slaat het snel om!
    Wel leuk om jullie reisverslag te lezen! Voorzichtig! X

• 28 April 2013 - 23:22

Annet Schoemaker:

Hoi Leny en Piet,wat een belevenissen weer!!Diep respect voor jullie moed en doorzettingsvermogen !!Hoop echt op beter weer voor jullie en blijf jullie graag volgen,succes en doe voorzichtig,liefs Annet

• 29 April 2013 - 09:41

Thea :

Hoi schatten,
    Wat een pech dat jullie dit slechte weer hebben.Wij hopen dat het nu eens een beetje opknapt.
    Ik ga nu nu Wim naar het ziekenhuis brengen en we hopen dat het nu eindelijk eens een keer goed komt.
    We wensen jullie prachtige tochten aan met goed weer.
    Liefs van Wim en Thea

• 29 April 2013 - 14:12

Truus:

Hoi Luitjes,
    wat moet je toch van fietsen houden,om zo door te zetten,ik vind jullie KANJERS
    maar ik begrijp uit jullie verhaal dat de natuur enorm mooi is.
    als je dat blijft zien dan is de regen wel een tegenvaller maar het uitzicht vergoed heel veel
    geniet er maar van.
    gr. wim en Truus

• 29 April 2013 - 19:12

Luus:

Hoi Leny en Piet
    Wat heb ik te doen wat het weer betreft met jullie.
    Bij ons regende het ook vanmorgen,en toen besloten wij naar de sportschool te gaan,ja die keus kan jij nu niet maken Leny!
    Ik ga hart duimen voor beter weer.
    wat een prachtig gebied waar jullie doorheen fietsen,leuk dat je ons laat mee genieten door de foto's te plaatsen.
    Nou groetjes van Luus en goede voortzetting van de reis XX

• 29 April 2013 - 19:24

Luc Boeters:

Leni en Piet
    We volgen jullie iederedag
    het wordt tijd dat het zonnetje schijnen mag
    Maar met deze regen hoe jullie het presteren
    Kunnen veel jongelui nog wat leren
    Hou dapper vol want met regen lol en plezier
    Komen jullie voldaan weer hier
    De Groetjes van Lia en van mij
    Jullie voldoening is nabij