Twee dagen in het zuiden van Polen - Reisverslag uit Krąków, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Twee dagen in het zuiden van Polen - Reisverslag uit Krąków, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Twee dagen in het zuiden van Polen

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

26 Mei 2011 | Polen, Krąków

Gistermorgen uitgechecked en ons super hotel verlaten. We hebben de huurauto opgehaald bij het hotel maar kunnen hem helaas niet terugbrengen a.s. vrijdag ook al weer omdat Obama er dan is. De hele regio is dan afgesloten en we moeten de auto dus afleveren op de luchthaven van Warschau en dan met de bus terug naar ons volgende hotel.
Om kwart over negen zaten we in de auto voor een rit van bijna 400 km. Het werd een warme en langdurige rit. De wegen zijn ook met de auto niet al te best en je moet goed opletten. Mensen met kinderwagens wandelen langs de provinciale weg, zelfs een keer twee wagens naast elkaar op de vluchtstrook. Om half vier waren we dan eindelijk in Auschwitz. Het was erg indrukwekkend om dat allemaal te zien. Na dit bezoek zijn we een stukje doorgereden om Birkenau ook te zien, ook hier weer veel indrukken opgedaan. Alles bij elkaar was het een heel inponerende middag. Daarna op weg naar Krakau. We dachten een betere route te weten dan onze Garmin maar de dame in het apparaat bleef ons maar een andere route aanbieden. Toen we uiteindelijk toegaven kwamen we op steeds kleinere weggetjes en moesten we zelfs met een pontje een riviertje oversteken. Tot overmaat van ramp stopte de Garmin ermee, de batterij was leeg en we hadden natuurlijk geen oplader in de auto. De kaarten tevoorschijn gehaald en omdat Piet altijd zijn huiswerk maakt wisten we waar we ongeveer moesten zijn. Het is natuurlijk gelukt en om half acht stonden we in de "Stara Miasto" oftewel de oude stad, van Krakau.
Vandaag hebben we een heerlijke dag in Krakau gehad. De meeste bezienswaardigheden bekeken en een prive boottocht over de Wisla gemaakt. De zon schijnt hier volop en het is echt genieten. Morgen gaan we terug naar Warschau voor de laatste dagen van onze reis.
Weer een hartelijke groet en voor wie wil een dikke knuffel van ons.

• 26 Mei 2011 - 21:13

Addie:

Hallo fietsers,
    Ik heb jullie laatste reisverslagen weer met plezier gelezen en wens jullie een goede thuisreis. Wij vertrekken zaterdag naar Frankrijk en het was erg leuk om op ons mannetje te passen.Ik heb ervan genoten en zal hem missen !
    XXX van Addie ( en van Jacques die in de caravan zit !! )