Een dag Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Een dag Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Een dag Warschau

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

24 Mei 2011 | Polen, Warschau

Het was heerlijk wakker worden in onze riante kamer met twee big bedden. Voor dikke mensen vast ok maar wij pasten met z'n tweeen in een bed. Na het ontbijt in de VIP room zijn we met de bus naar de Oude binnenstad gegaan. Er is hier heel veel te zien. Dit gedeelte van de stad staat ook op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO. Het was te merken aan de drukte en de honderden kinderen die op excursie waren. Om een indruk te krijgen van de stad plaatsen we weer wat foto's.
Morgen checken we uit en gaan naar Krakau voor twee nachten. Als we terugkomen gaan we naar een ander hotel omdat President Obama hier 26, 27 en 28 mei op bezoek komt en in het Marriott hotel verblijft. Er zijn al een paar weken tal van beveiligingsmensen aanwezig. Ook de pers is al vertegenwoordigd en regelmatig komen er weer nieuwe mensen aan. Er komen in totaal 3500 personen en er is een hele etage afgesloten voor Obama. Er zijn zelfs 57 nieuwe telefoonlijnen aangelegd voor het geval de derde wereldoorlog uitbreekt!
We gaan nu een hotel boeken in Krakau en daarna maar weer eens lekker eten. De fietsen staan bij Daniel en Sandra en gebruiken we hier niet, het is ontzettend druk en er is goed openbaar vervoer.
Een groet uit warm Warschau, Piet en Leny

• 24 Mei 2011 - 21:40

Leny Allard:

Weer een mooi avontuur.
    Kon je Piet nog terug vinden in dat grote bed?
    Als je Obama tegen komt, doe hem dan de groeten.
    Geniet maar weer verder en hopelijk wordt het geeeeen oorlog daar!
    Liefs Johan en Leny

• 24 Mei 2011 - 22:22

Marian:

Hoi Leny en Piet,
    Ziet er allemaal leuk uit op de foto. Fijn dat jullie even hebben mogen genieten van alle luxe om je heen, beetje boven je stand af en toe is flink kicken! Geef Barack een big hug en geniet nog van al het moois om je heen. Tot snel, xxxxMar

• 25 Mei 2011 - 14:53

Ineke En Ben:

Zijn weer terug van vakantie en hebben in één keer het hele verslag gelezen. Wat een prestatie. Fijn dat jullie nog een weekje vakantie hebben en lekker voor toerist kunnen spelen. Wat hebben jullie veel gezien onderweg. Dat is echt het voordeel van fietsen. Jammer dat Obama niet samen met jullie in het hotel wil. Geniet nog lekker.
    Liefs van ons