Een korte rit naar Torun, 53 km - Reisverslag uit Toruń, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Een korte rit naar Torun, 53 km - Reisverslag uit Toruń, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Een korte rit naar Torun, 53 km

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

20 Mei 2011 | Polen, Toruń

Vanmorgen nog achter de PC en nu al weer. Het is vandaag een heel mooie dag. Lekker warm en maar een korte rit op het programma. Het ging wel weer langs de wegen met veel snel- en vrachtverkeer en natuurlijk ook veel gaten en scheuren in de weg. Een groot stuk leek wel op de weg die we naar Zaragossa hebben gefietst maar dan met 2 rijbanen en geen vluchtstrook. Op deze weg kreeg Piet een lekke band en een tweede lekke band op de brug toen we de stad binnenreden. Torun is een Hanzestad en de binnenstad staat op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO. In deze stad is ook Copernicus geboren. Dit was de geleerde die de zon deed stilstaan en de aarde liet draaien. In de 15e eeuw was dit een zeer revolutionaire uitspraak. In deze stad zijn veel historische gebouwen en mooie pleinen met veel terrassen, dus we vermaken ons prima. Morgen gaat de reis verder naar Lipno, een afstand van ongeveer 60 km. We zijn dan nog 2 dagen verwijderd van Warschau.
Veel liefs weer van ons en bedankt voor alle leuke reacties. We redden het ook wel zonder wijn hoor!
Piet en Leny

• 20 Mei 2011 - 22:04

Johan:

Ik zal jullie ervaringen even doorgeven aan de poolse fietsersbond zodat volgende fietsers een wat strakker en rustiger fietswegennet onder de wielen krijgen maar ik ben bang dat er voorlopig niet veel zal veranderen.Wel weer prachtige ervaringen rijker natuurlijk. Houdt de moed erin Warschau gloort aan de horizon. Veel geluk op het laatste stuk.gr.Johan en Leny.

• 21 Mei 2011 - 10:02

Gerrit En Marian:

Geweldig jullie reisverslagen, kijk wel uit met die wegen.liefs van ons

• 21 Mei 2011 - 18:50

Renee, Barry, Jelmer:

Dag lieverds! Wat hebben jullie weer een mooie reis, natuurlijk ook moeilijke stukken waar geen eind aan lijkt te komen maar al met al zijn jullie weer erg mooie herinneringen aan het verzamelen. Vandaag zijn wij ook op fietsavontuur geweest. 's middags geluncht in Bloemendaal bij het pannekoekenhuisje naast de hertjes en aan het einde van de middag via de duinen naar parnassia gefietst waar we in het zonnetje hebben gegeten. Jelmer vond het allemaal prachtig! Dikke kus en knuffel van ons alledrie!