Fietsen in Polen - Reisverslag uit Bydgoszcz, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Fietsen in Polen - Reisverslag uit Bydgoszcz, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Fietsen in Polen

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

20 Mei 2011 | Polen, Bydgoszcz

Hier zijn we dan eindelijk weer. Het valt niet mee om hier een internetcafe te vinden en zodoende zit ik hier om half 10 te internetten terwijl Piet beneden de fietsen bewaakt. De laatste dagen zijn wat heftige fietsdagen geweest. De afstanden 135, 140 en 155 km per dag.In het begin was er nog wel iets te bekijken maar de wegen werden steeds slechter en we fietsten op eindeloze lange rechte wegen. Het verkeer raasde langs je heen en daarom heb ik me maar een veiligheidsvestje aangeschaft en dat gaat niet meer uit tot we in Warschau zijn. Het is soms gewoon niet leuk: De handen stevig aan het stuur, de blik strak op de weg om gaten en scheuren te ontwijken en de oren gespitst voor het langsrazende verkeer wat van voor en achter komt. Zo heb je niet veel kans om om je heen te kijken of foto's te maken. Ook de hotels laten het een beetje afweten. Eergister was het moeilijk om een hotel te vinden. Er stonden er 3 op ons briefje maar omdat de meeste mensen alleen maar Pools spreken ga je soms totaal de verkeerde kant uit. Uiteindelijk reed een man ons voor naar het hotel. Het zag er leeg uit en werd totaal gerenoveerd. We mochten wel een kamer maar ons ontbijt moesten we in de supermarkt halen. Natuurlijk was dat ook weer leuk. Een restaurant was er ook met hotdog, hamburger of pizza. Gister was de ochtend een heel leuke route. Veel moois gezien omdat we over iets rustiger wegen gingen en het verkeer wel hard rijdt maar er soms minuten lang geen auto langskomt. Gistermiddag was het weer veel drukke wegen en uiteindelijk de verkeersweg naar de stad. Een paar keer de Garmin gebruikt en de mensen aan wie je de weg vraagt zijn allemaal zeer vriendelijk. Een paar keer zijn we zelfs een stuk voorgefietst.We zijn nu in een redelijk grote stad. Het was gister gezellig druk op het marktplein en het lijkt of de hele stad hier uit jongelui bestaat. Het was overal gezellig, veel disco's en muziek en veel mensen op straat. Vandaag gaan we een klein stukje fietsen en de volgende stad bekijken. We hopen spoedig weer van ons te laten horen. Liefs van ons.