In Polen - Reisverslag uit Międzyrzecz, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu In Polen - Reisverslag uit Międzyrzecz, Polen van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

In Polen

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

17 Mei 2011 | Polen, Międzyrzecz

Vandaag zijn we dus in Polen aangekomen. We hebben 135 km gefietst en deze grote afstand hebben we gedaan omdat de geplande stop al om half drie bereikt was. Een dubbele cola gedronken en nog 35 km verder gefietst. Het ging vandaag zeer voorspoedig letterlijk en figuurlijk voor de wind! Het was leuk om de grens tussen Duitsland en Polen te zien in de rivier de Oder. We fietsten in Duitsland en zagen Polen aan de overkant. Na over de brug te zijn gefietst waren we in Polen. Eerst geld wisselen want met euro's kom je er hier niet. Het viel onmiddellijk op dat alles hier een stuk goedkoper is en dat we pools hadden moeten leren om ons verstaanbaar te maken. Het land doet wat armoedig aan. Veel verwaarloosde gebouwen en de huizen zijn vaak grauwe flats. Wel mooie natuurgebieden en goede wegen. Het was zeer heuvelachtig maar het leek wel of we meer afdaalden dan moesten klimmen.Ons hotel ligt iets buiten de stad maar heeft gelukkig wel een restaurant en een zeer vriendelijke dame spreekt Duits en probeert ons een paar woorden Pools te leren. Helaas hebben ze hier geen wijn, alleen bier en sterke drank. Dat wordt afzien, of toch niet? Met ons gaat het goed. We sluiten nu af omdat we op de PC achter de bar aan het internetten zijn en nu kan er niets afgerekend worden in de bar. Een dikke kus van ons, Piet en Leny

• 17 Mei 2011 - 20:01

Gerald:

Jij zijn weer goed in vrom lees ik.
    Neem vana lekker een borrel, of morgen aangezien jullie nu niet meer op IN kunnen

• 17 Mei 2011 - 23:59

Marian:

hoi leny en Piet,
    Wat een eind gefietst vandaag, jammer dat de beloning in de vorm van een lekker wijntje er niet in zit! Sterke drank zou ik niet gokken, maar op het moment dat ik dit schrijf liggen jullie lekker te knorren denk ik. Fijne voortzetting van jullie tocht en bij thuiskomst toch maar het NTI inschakelen voor een cursus Pools-voor-beginners! Lieve groet van mij, Marian

• 18 Mei 2011 - 06:10

Leny Allard:

Jammer dat jullie de Poolse taal niet beheersen, wie weet was er ergens wel iemand die een verborgen hoeveelheid wijn had!!!
    Flinke afstand afgelegd hoor, wat een doorzetters!
    Geniet van de natuur en dan maar aan de cola of bier!
    Groetjes van Johan en Leny

• 18 Mei 2011 - 10:18

Nico Helmus:

Weer een leuke tocht zo te lezen, en uiteraard een goede training voor de Pyreneeén!. Ik wens jullie verder een voorspoedige tocht met veel bezienswaardigheden en goed weer!!
    Lieve groet, Nico

• 18 Mei 2011 - 18:46

Luus:

Polen binnen fietsen,dat is toch wel gaaf,dat hadden we( ik weet niet hoeveel jaar geleden) niet gedacht.
    En dat alles letterlijk en figuurlijk voor de wind gaat,gun ik jullie de komende dagen ook toe.

liefs van luus

• 20 Mei 2011 - 14:49

Addie:

Ik heb weer genoten van jullie reisverslag. Wat een bikkels zijn jullie !!
    Wij hebben met heel veel plezier de oppasbeurten op Jelmer waargenomen en hebben genoten van dat heerlijke mannetje.
    Nog veel fietsplezier en een goede thuisreis.

Addie en Jacques