Dag 14, BNC, Tours - Orleans, 130 km - Reisverslag uit Orléans, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 14, BNC, Tours - Orleans, 130 km - Reisverslag uit Orléans, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 14, BNC, Tours - Orleans, 130 km

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

27 Juni 2010 | Frankrijk, Orléans

Allereerst een bedankje voor Gerald die voor ons steeds de webpagina bijhoudt als wij geen internet kunnen vinden.
Gister was het warm, maar vandaag was het bloedheet en dat is echt afzien vooral voor mij want ik kan echt niet goed tegen de warmte. Tours was een mooie stad met veel bezienswaardigheden, prachtige winkels en erg veel leuke terrasjes om te drinken en te eten. De stad Tours uitkomen was wel een hele toer en dat is geen beeldspraak! Na een uur waren we pas 10 km verder maar dat kwam ook omdat het begon met een klimmetje die overging in een klim en eindigde met erg steil! Dat hebben we geweten, als je dan een stukje verkeerd rijdt is het echt ploeteren. Gelukkig hebben we stickers geplakt zodat de BNC groep hier niet verkeerd kan gaan. Na de eerste beproeving was het verder een vlakke etappe, merendeels langs de Loire. Helaas maar 1 kasteel gezien. De horeca was vandaag niet echt top. Op zondag is er veel gesloten. Uiteindelijk hadden we de colastop pas na 90 km bij een zwembad waar sportdemonstraties waren. De laatste km waren door de hitte van rond de 35°, erg zwaar. Toen we in Orleans aankwamen was de Tourist Information gesloten en zijn we maar gewoon een hotel binnengestapt met als resultaat een kamer met airco. na de gebruikelijke, dagelijkse dingen hebben we even de kathedraal bekeken en zijn toen heerlijk gaan eten. De ervaring van vandaag betekent dat we morgen niet in 1 dag naar Parijs gaan. We doen nu 2 dagen over de resterende 145 km. Van ons weer de hartelijke groeten en voor wie het wil een dikke knuffel.
Piet en Leny

• 27 Juni 2010 - 20:25

Jeroen Esther Julia:

Lieve pap en mam,

Die knuffel willen wij wel!
    En jullie krijgen er ook een heleboel terug. Geweldig om te lezen hoe jullie het hebben onderweg!
    XXX van ons

• 27 Juni 2010 - 22:19

Luus:

Lieve zwoegers,ik vind dat jullie heel veel knuffels verdienen,en ik hoop dat Piet er heel veel aan Leny geeft,want wat een wereld wijvie heb jij, om zulke bergen en afstanden te fietsen,en dan ook nog met die hitte . Petje af!!!!!!!Maar denk in gods naam om jullie gezondheid,het is geen race,jullie hebben vakantie.
    Liefs van Luus

• 28 Juni 2010 - 20:19

Addie En Jacques:

hallo bikkels,
    Net terug uit Frankrijk jullie verslagen gelezen. Petje af voor wederom een geweldige prestatie.Donderdag gaan we onze gezamelijke kleinzoon opzoeken en dan zullen we hem vertellen van z'n stoere oma en opa.Ook van ons dikke knuffel en tot snel.Addie en Jacques

Verslag uit: Frankrijk, Orléans

Barcelona-Nijmegen Challenge

Welkom,

Welkom op lenyenpiet.waarbenjij.nu,

Leuk dat je ons wilt volgen tijdens onze Barcelona-Nijmegen Challenge. Wij fietsen ook nu weer voor ons goede doel de Stichting Energy4All.(www.energy4all.eu) Deze Stichting heeft tot doel om geld in te zamelen voor onderzoek naar energie-stofwisselingsziekte bij kinderen. De kinderen met deze mitochondriele ziekte hebben een tekort aan energie, hun batterij is bijna altijd halfleeg en laadt moeilijk weer op. Veel kinderen met energiestofwisselingsziekte overlijden op jonge leeftijd. Prof. dr. Jan Smeitink doet met zijn team in het UMC St.Radboud in Nijmegen, onderzoek naar een medicijn om deze ziekte tot stilstand te brengen of mogelijk te genezen. Er is veel geld nodig om onderzoekers en apparatuur te kunnen bekostigen. Vorig jaar zijn wij, samen met vrienden, gestart met Biking4Energy (www.biking4energy.eu) en hebben we onze eerste sponsortocht gemaakt. Van Milaan zijn we via Praag, Heidelberg en Dusseldorf naar Nijmegen gefietst waar we een cheque hebben kunnen overhandigen. Onderweg hebben we de Universiteiten die ook onderzoek doen bezocht en kregen we ter plaatse uitleg en rondleidingen door de laboratoria en ziekenhuisafdelingen.
Dit jaar dus de Barcelona - Nijmegen Challenge georganiseerd door Gerald en Marcel van de Stichting Ride4kids. Het is een unieke fietstocht door vier verschillende landen. In juni gaan Piet en ik de route voorfietsen en op 4 september start de officiele tocht. Op verschillende plaatsen haken mensen aan en vanaf Parijs is de groep compleet. In september fietsen wij vanaf huis naar Parijs en weer terug met de hele groep.
Door onze energie te gebruiken proberen wij bekendheid aan de ziekte te geven en tevens geld te genereren voor het onderzoek.
Steun ons!!!
Rabo bank 10.54.49.202 t.n.v. Stichting Ride4Kids te Emmen o.v.v. Leny en Piet