Veel van hetzelfde - Reisverslag uit Dudelange, Luxemburg van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Veel van hetzelfde - Reisverslag uit Dudelange, Luxemburg van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Veel van hetzelfde

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

09 Juli 2015 | Luxemburg, Dudelange

Donderdag 9 juli. Brulange - Dudelange. 94 km, 964 hoogtemeters.
Dezelfde eindeloze akkers met graan, mais en koeien. Het is allemaal hetzelfde dan gister en dus hadden we deze dag misschien wel over kunnen slaan! Grapje, maar dat komt omdat ook het klimmen niet makkelijker is geworden. Heel veel korte en heftige heuvels en dan ook weer een pittige afdaling.
Voor het eerst deze vakantie hebben we een jasje aan bij de start omdat het echt koud is met fikse tegenwind.
We fietsen het laatste stukje Noord Frankrijk en ook vandaag weer een zoektocht naar een bakker. Koffie in een lekker ouderwets cafeetje waar je als dame de sleutel van het toilet moet vragen omdat de mannen anders naast de pot plassen. Allemaal weer leuke dingen vandaag.
Op het eind van de middag passeren we de grens tussen Frankrijk en Luxemburg. Het gaat goed en de navigatie heeft ons deze vakantie wel erg veel plezier bezorgd. Soms staat er een pijltje de verkeerde kant op in het boekje en dan blijf je zoeken. Wij besluiten dan steeds om de paarse lijn van Garmin te volgen en dat gaat super goed.
Wij zijn nu in Dudelange. Het was een fikse afdaling om de stad binnen te komen dus morgenvroeg kunnen we er tegenaan.
Nog maar een paar dagen voor we in Nederland zijn.