Honderd druppels regen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Honderd druppels regen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Honderd druppels regen

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

05 Juli 2015 | Frankrijk, Besançon

Zondag 5 juli. Pont de Poittre - Besancon, 102 km, 862 hoogtemeters.
Lekker in ons hempje en net vier bidons vers water gescoord bij mensen in een dorpje waar niets te koop is. En dan gebeurt het. Druppels water. Eerst denken we dat het uit de volle bidons komt maar dan zien we dat het echt uit de lucht valt. Het verdampt meteen op ons warme lijf. De zon schijnt volop en na 100 druppels is het buitje ook weer opgelost.
Vanwege de warmte hebben we een aantal hotels uitgezocht op verschillende afstanden zodat we kunnen kiezen.
Tot twaalf uur is het windje nog lekker maar dan wordt het al snel warmer. Alle winkels zijn gesloten en in de dorpjes is geen terras te bekennen. Gelukkig hebben we altijd brood en soep bij ons.
We bellen toch alvast maar een aantal hotels maar het blijkt dat iedereen op zondag is gesloten. Doorfietsen naar Saint Vit omdat we denken daar meer kans te maken. Maar ook hier slaapt alles en iedereen. Twee gesloten hotels. Het is vier uur en 37 graden. Een jongen in een shoarma zaak doet de deur voor ons open terwijl hij eigenlijk gesloten is. We krijgen cola en fris water en hij raadt ons aan om naar Besancon te gaan. Daar zijn genoeg hotels in een stopping centrum net buiten de stad en 15 km van hier. Hij wenst ons een goede reis en zei: "You are crazy, but it is your choise!"
Over een superdrukke D673 zijn we doorgefietst en na 11 km hadden we keuze uit drie hotels. Eind goed, al goed.
Als toetje kwam er tijdens het eten een geweldige regen- en onweersbui. De parasols waaiden weg en sommige mensen kregen een plons water op hun bord. Het onweert nog wat door dus misschien is het morgen wat frisser.
Wij slapen koel onder een frisse airco.

• 06 Juli 2015 - 19:01

Ben En Ineke:

Hoi lieve mensen

Met respect en bewondering volgen wij jullie. Warm blijft het en altijd maar weer fietsen. It s way of life. Knokken en trappen maar wat een prachtige vergezichten onderweg en leuke dorpjes, de beste manier om te genieten van de natuur. Hopelijk wordt het iets minder warm en kunnen jullie heerlijk blijven fietsen, wij volgen jullie op deze site en genieten van jullie verhalen. Dikke knuffel vanuit Velserbroek Ben en Ineke