Een lift voor twee tassen. - Reisverslag uit Poncin, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Een lift voor twee tassen. - Reisverslag uit Poncin, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Een lift voor twee tassen.

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

04 Juli 2015 | Frankrijk, Poncin

Zaterdag 4 juli. Neuville sur Ain - Pont de Poitte. 82 km, 878 hoogtemeters.
Een lift voor twee tassen.
Afgepeigerd kom ik boven. De warmte eist zijn tol.
Vanmorgen fietsten we nog af en toe in de schaduw maar al het klimwerk moet in de felle zon gebeuren.
Ik wil niet verder maar het hotel in Cernon is vol. De eigenaresse is zo vriendelijk om een ander hotel te zoeken. Dat valt niet mee maar 25 km verder is er nog plaats. We moeten dus maar weer opstappen. Een Nederlands echtpaar met een klein dochtertje hoort het aan. Ze willen graag helpen maar hoe doe je dat met de fietsen. Ze bieden aan om mijn twee tassen naar het hotel te brengen. Piet wil wel met bagage doorfietsen, hij is toch wel heel sterk.
Een stuk lichter stap ik weer op. Het blijft natuurlijk warm en ik kan bijna niet genieten van de korte afdalingen omdat ik weet dat het toch weer omhoog gaat.
Om half vier zijn we op de plaats van bestemming waar het jonge stel net 5 minuten eerder mijn tassen heeft afgeleverd.
Als wij op het terras zitten komt de Nederlandse man nog even terug om te kijken of wij goed aangekomen zijn. Heel erg lief.
Nu afkoelen.

  • 05 Juli 2015 - 00:39

    Luus:

    hallo lieve fietsers
    Wat jammer dat jullie langs zonnebloemen fietsen,wel mooi natuurlijk maar hoe heerlijk zou het zijn als je langs een meer fietsen zodat je tussen door een duik kan nemen om af te koelen.
    Wat een pech bij het Hotel, maar wat super lief dat je bagage een lift kreeg.
    Ik weet niet of julie gezond bezig zijn maar ik bewonder wel jullie doorzettings vermogen.
    Is een dagje rust tussen door niet even wat?
    Nou in iedergeval veel sterkte verder en ik hoop dat jullie nog wat genieten van de tocht.
    Groetjes van Luus xx


  • 05 Juli 2015 - 23:05

    Lenyallard:


    Wat zijn er toch altijd lieve mensen op de wereld.
    Fijn dat ze je tassen mee wilden nemen...en wat is Piet toch stoer!!
    Nog even volhouden en hopelijk komt er ook wat verkoeling..
    Rust maar lekker even uit.
    Groet uit warm Haarlem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leny en Piet

Fietsreizen van Leny en Piet

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 116362

Voorgaande reizen:

24 Juni 2015 - 14 Juli 2015

Zomerfietstocht in Frankrijk

15 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Meivakantie in de Dordogne

23 April 2013 - 14 Mei 2013

Opnieuw fietsen van Nice naar Haarlem

02 Mei 2012 - 25 Mei 2012

Fietsen van Nice naar Haarlem

10 September 2011 - 18 September 2011

Pyreneeen Challenge 2011

04 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Fietsen naar Berlijn en Warschau

27 Maart 2011 - 08 April 2011

Rondreis Marokko Hoogtepunten

13 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Barcelona-Nijmegen Challenge

Landen bezocht: