Probleem......opgelost! - Reisverslag uit Vienne, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Probleem......opgelost! - Reisverslag uit Vienne, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Probleem......opgelost!

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

02 Juli 2015 | Frankrijk, Vienne

Donderdag 2 juli. Sarras - St. Jean de Bournay. 72 km, 501 hoogtemeters.
Een groot probleem. Vanaf gister draait mijn linker trapper niet goed rond. Een krakend geluid bij het klimmen en mijn voet schiet van de trapper als hij blijft hangen. Wat olie in de trapper en het lijkt iets beter. Toen we vanmorgen even van de route afweken om een speciaal paleis te bezoeken, zag Piet opeens een fietsenmaker. Gelukkig maakte hij tijd voor ons. Het blijkt dat de kogellager stuk is en dat de trapper er bijna af liep. Net op tijd dus want vandaag wachten ons klimmetjes tot wel 12 %. Twee nieuwe trappers en wij gaan weer blij verder.
We klimmen langzaam uit het Rhône dal omhoog en het is heerlijk voor de wind fietsen.
In Hauterives maken we een stop bij Palais Ideal. De postbode Ferdinand Cheval heeft daar zijn droom verwezenlijkt: een sprookjesachtig paleis bouwen om uiting te geven aan zijn levendige fantasie. Drieëndertig jaar lang werkt hij iedere nacht aan het bouwen van zijn monument. Van stenen, beton, schelpen en alles wat hij tegenkomt. Het is heel apart om dit "gekke" paleis te bezoeken. In zijn paleis bouwt hij een hindoetempel, een moskee en allerlei torens en trappen versiert met de wonderlijkste figuren en dieren.
Na dit bezoek fietsen we al gauw weer in de hitte en zoeken afkoeling in de schaduw van de bomen die we tegenkomen.
Vandaag zijn we aangekomen op de " groene weg", de route die we eerder afgebroken hebben vanwege de vele regen. Wat een verschil!
En ja, hoe vervelend kunnen wij het hebben! Op een terras in de schaduw met de iPad voor dit verslag en een biertje binnen handbereik.
Voorlopig is de hittegolf nog niet voorbij.

• 04 Juli 2015 - 17:12

Toos En Jaap:

Het is hier net zo warm als bij jullie en daarom zitten wij onder de parasol met ook iets fris.
    Volgende week komt er een kleine verkoeling aan en dus is het dan beter om te fietsen, nu iets te warm voor ons.
    Geniet nog van de rit die jullie nog te wachten staat en de groeten van ons uit Nibbik.

Jaap en Toos.