Nog warmer - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Nog warmer - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Nog warmer

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

26 Juni 2015 | Frankrijk, Figeac

Vrijdag: Fumel - Vers, 84 km, 700 hoogtemeters.
Een hempje zonder mouwen, een fietsbroek en een helm op je hoofd. Dat is alles wat je nodig hebt en de rest in de tassen die daardoor wel extra zwaar worden.
We fietsen al om half negen en het is heerlijk koel. Ook hebben we flink wat weggetjes met schaduw. Het golvende landschap langs de Lot is toch nog wel aardig klimmen af en toe. We wilden in Cahors koffie drinken maar dat was echt te ver. Mijn helm ging af, echt tegen mijn principe maar de warmte was te erg. Op een gegeven moment stopte ik maar bij iedere schaduwplek. Het lijkt of ik buikgriep of iets dergelijks heb.
Gelukkig was er veel te zien. Mooie uitzichten over de Lot en het landschap. Natuurlijk eerst graan en ook veel abrikozen bomen, maar naarmate we dichter bij Cahors komen zijn de druivenvelden en de wijnchateaux weer volop aanwezig. Over de mooie brug Valentre komen we Cahors binnen. We vinden een heerlijk koel parkje met bankjes voor de lunch. Na nog een cola besluiten we ook vandaag om eerder te stoppen. Er volgen nog 17 zware kilometers maar daarna hebben we weer een prima hotel in Vers. In de schaduw op een terras kun je ons vanavond vinden. Niets aan veranderen.

• 26 Juni 2015 - 23:08

Leny Allard:

Klinkt allemaal goed!
    Die warmte trekt mij wel aan , en het fietsen natuurlijk ook.
    Hoop dat het weer goed blijft, maar die helm af??? Is dat wel wijs??
    Hou het hoofd koel , nou dat doe je al.
    Fijne vakantie.
    Groetjes