Dag 16, 135 km en 215 hoogtemeters - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 16, 135 km en 215 hoogtemeters - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 16, 135 km en 215 hoogtemeters

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

09 Mei 2013 | Nederland, Haarlem

Aalst – Breda , Breda – Haarlem (trein)
De laatste dag om te fietsen en de zon schijnt. Als ik bij vertrek nog wat water vraag voor in mijn bidon krijg ik water uit een fles. De verklaring is dat we beter geen gewoon kraanwater kunnen drinken door het ongeluk van de trein met chemische stoffen in de buurt van Wetteren. Het bluswater dat in de riolering kwam veroorzaakte een chemische reactie waardoor mensen ziek en onwel werden.
Het wordt een wat lastige fietstocht omdat het scherm van de GPS moeilijk leesbaar is. De zon schijnt erop en verhindert een goed zicht. Hebben we eindelijk zon en is het weer niet goed! Door de schermverlichting aan te laten staan en steeds een schaduwplekje te zoeken om te kijken waar de weg ons naar toe leidt ging het wel. We fietsten een heel groot stuk langs een jaagpad langs het water en toen we in Mechelen aankwamen was het gezellig koffie met… op een zonnig terras. Daar spraken we met twee dames die reageerden op ons Ride4Kids logo op de kleding. Een van de twee is de juffie van Mike en Benthe, twee kindjes met energie-stofwisselingsziekte. De ouders van deze kindjes fietsen mee met de beklimming van de Mont Ventoux georganiseerd door Join4Energy. Het werd een heel leuk gesprek met veel bewondering voor wat mensen allemaal doen om geld in te zamelen voor onderzoek naar energiestofwisselingsziekte. Ook was in Mechelen op de Grote Markt een grote happening voor een fietstocht van 1000km, thema: Samen trappen tegen kanker van 9 tot en met 12 mei.
Nadat we nog even met het thuisfront hadden gebeld werd onze tocht voortgezet. Het was even de vraag of we de GPS of het geheugen van Piet gingen volgen. De Jacobsroute die in de GPS stond is wel een langere maar ook een mooiere route en dan weten we zeker dat we in Breda aankomen. Het was inderdaad een mooie route maar ook wel erg lang. We dachten 100 km te fietsen maar het werden er meer dan 130! Het vervelende is dat je niet precies weet waar je bent en hoeveel je nog moet fietsen. De route staat er als totaal in maar dan in stukken verdeeld. Wij reden nu deel 3 en een stukje van deel 4. Je moet dan van te voren bekijken waar de een stopt en de ander begint anders ben je ineens je route kwijt. Wij moeten nog veel leren van en met de GPS maar we zijn er toch ontzettend blij mee. Het heeft ons toch maar mooi van Parijs naar huis gebracht en ook nog langs heel mooie routes. In Breda was het erg druk met mensen op terrasjes en langs het water maar we hebben toch maar het station opgezocht en de trein genomen. Nog even een klusje om de fietsen met bagage (35kg) de trappen op te dragen. De overstap in Dordrecht was geen probleem maar ook in Haarlem was het weer sjouwen. Gelukkig was het vandaag de hele dag droog en hadden we veel voor de wind dus dat fietste wel heel lekker na al die nattigheid.
Einde van onze reis en we zijn weer thuis. In totaal hebben we bijna 1250 km afgelegd. Al hebben we dan niet onze hele fietstocht kunnen rijden, de beslissing om naar Parijs te gaan is een heel goede geweest. De confrontatie met de plaats waar het ongeluk is gebeurd hebben we gehad en dat was goed. Het vakantiefietsen is nog steeds heel leuk en er is geen echte angst gebleven. Wel was er af en toe tijdens het afdalen een gevoel van: “je zal toch zonder remmen deze berg af moeten”.
Voor iedereen die ons gevolgd heeft en gereageerd, dank jullie wel. Het was heel gezellig om de berichten te lezen en ja hoor, wij hebben ondanks de regen toch nog genoten.
Liefs van Piet en Leny

• 10 Mei 2013 - 22:26

Ineke En Ben:

Fijn dat jullie weer thuis zijn iets eerder dan verwacht, het weer kun je nu eenmaal niet regelen maar toch hebben jullie genoten. Wij hebben elke avond met veel plezier jullie reisverslagen met foto s weer gelezen, daarvoor onze dank liefs en tot gauw. Groetjes van Ineke en Ben

• 11 Mei 2013 - 09:47

Lia En Luc:

Hallo Leni en Piet

Welkom Thuis en een fijne Moederdag
    Tot de Familiedag
    Gr. Lia en Luc

• 11 Mei 2013 - 17:52

Truus:

Welkom weer in ons landje.
    Wat een rot weer hebben jullie gehad.Maar het doel is geslaagd.
    Je verwacht niet dat het in Frankrijk zolang aan een regent.
    maar hier kom je wel weer bij,het is hier altijd mooi.(ha-ha )
    Leny,hatrtelijke dank voor je leuke verslag.
    Gr. vanuit Enkhuizen

• 11 Mei 2013 - 18:07

Marjan En Jan De Vries:

Beste Lenie en Piet.
    We hebben met veel plezier jullie verslagen gelezen, in voor en tegenspoed. Vinden het geweldig dat jullie, ondanks de regen, het ook nog eens kunnen opbrengen om ook nog eens de (leuke) verslagen te schrijven. Dan komen jullie thuis en dan begint het weer te regenen. Groeten. Marjan en Jan

• 13 Mei 2013 - 20:03

Leny Allard:

Lieve stoere fietsers. Fijn om te lezen dat jullie ondanks de regen en wat tegenslag..toch hebben genoten . Jullie blijven net als wij gewoon fietsvakanties doen wij zijn inmiddels alweer bijna in Berlijn... Nog twee dagen en dan hebben wij ons doel bereikt. Bij ons is het weer redelijk maar de wifi verbindingen waardeloos.Johan doet nu weer een poging maar het uploaden van de fotos is traag. Hopelijk komt er toch een mooi verslag en fotos voor het thuisfront. Tot horens en we zijn weer benieuwd naar het nieuwe fotoboek...groetjes en tot gauw.

• 15 Mei 2013 - 21:53

Iris:

Super om zo de foto's te zien van de tocht die ik volgende maand ga maken maar dan naar het zuiden toe.
    En goed dat jullie weer veilig thuis zijn, nog heel erg bedankt voor de LangeVeldseSlag foto :)
    Groetjes iris

• 05 Oktober 2013 - 04:05

Kees Hulsebosh:

is dit de Piet Doodeman die ik ken? ben ex Haarlem maar 40jaar woonachtig in Nieuw Zeeland

Gr Kees

• 05 Oktober 2013 - 11:52

Piet Doodeman:

Beste Kees'
    War is je e-mail adres dan kunnen we een uitwisseling doen. Mogelijk is de politie Haarlem een link naar vroeger.
    Groeten, Piet