Dag 15, 85 km en 670 hoogtemeters - Reisverslag uit Aalst, België van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 15, 85 km en 670 hoogtemeters - Reisverslag uit Aalst, België van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 15, 85 km en 670 hoogtemeters

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

08 Mei 2013 | België, Aalst

Van Tournai naar Aalst
De ochtend begon wel koud maar met een lekker zonnetje. Het fietste heerlijk en al gauw ging de warme kleding uit. Het eerste deel van de route bevatte nog wel aardig wat stijgen en dalen maar het laatste deel ging alleen maar vlak, langs de rivier de Dender.
Het ochtendzonnetje maakte al gauw plaats voor donkere luchten en al voor de koffie waren we drijfnat. Ook de lunch op een bankje ging niet door vanwege de regen. In Geraardsbergen hebben we maar weer de warmte opgezocht. Ook vandaag kwamen we weer heel erg veel fietsers tegen die op weg waren naar Santiago. Sommigen wilden echt een praatje maken en anderen wensten we een “Bon Camino”. België is een aardig land om te fietsen in het heuvelachtige gebied heb je mooie vergezichten. Verder zijn het vooral weer uitgestorven dorpjes waar je nergens iets kunt drinken. De GPS was af en toe moeilijk te lezen door het donkere weer en omdat de route toch iets anders ging dan wij gedacht hadden. Uiteindelijk kwamen we wel in Aalst aan. Ongeveer 15 km voor Aalst kwamen we langs het hek waarop tijdens de Barcelona Challenge het bereiken van de 2000 km was geschreven. Piet heeft het hele hek langs gezocht maar er was niets meer van te vinden. Net zoals vorige keer met de groep van Ride4Kids, zijn we nu ook weer erg nat in hotel “de la Gare” aangekomen. Het hotel waar we de vorige keer verbleven had gelukkig nog een kamer vrij en daar stonden 2 kachels te loeien. Ook wij gloeiden na een biertje en een warme douche. Toen het weer een beetje droog was zijn we de stad in gegaan om op de Grote Markt te kijken en wat foto’s te maken. En net op tijd hadden we een terrasje opgezocht en ja hoor, regen en onweer. Wel was er prachtig licht zodat we nog wat foto’s konden maken. Morgen nog een dag fietsen naar Breda en dan de trein naar huis. We hebben voorlopig wel genoeg in de regen gefietst. De test voor tassen en regenjasjes is goed verlopen, alleen de schoenen zijn niet waterdicht! Een groet van ons uit Aalst, België en morgen zijn we weer in Nederland.
Liefs van Piet en Leny