Dag 14, 71 km en 483 hoogtemeters. - Reisverslag uit Doornik, België van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 14, 71 km en 483 hoogtemeters. - Reisverslag uit Doornik, België van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 14, 71 km en 483 hoogtemeters.

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

07 Mei 2013 | België, Doornik

Vandaag besluiten we voor een korte tocht, we fietsen tot Tournai en gaan dan lekker relaxed doen. De temperatuur is wat fris dus de lange broeken gaan weer aan en zelfs na een uurtje de regenjasjes maar dit was gelukkig maar een kort buitje. Het was leuk fietsen met veel herkenningspunten en op de grens van Frankrijk en België hebben we heerlijk geluncht. We spraken daar ook weer Santiago pelgrims en dat is de hele dag zo. Best leuk vooral omdat wij de route zelf ook gefietst hebben in 2006. In Tournai hebben we bij de VVV wat informatie gevraagd en vonden we een hotel vlakbij de Kathedraal. Lekker gedoucht en toen in de zon de terrassen opgezocht Eindelijk een grote coup ijs op het terras, een witte wijn en een koud biertje. Nu even naar de kamer om de website bij te werken en dan weer terug. Op dit moment regent het weer dus de paraplu die we op de eerste dag hebben gekocht doet goede dienst. Nog twee dagen fietsen en dan gaan we vanaf Breda met de trein naar huis.
Nu weer lekker genieten en groet uit België van Piet en Leny

• 08 Mei 2013 - 12:53

Addie:

Hallo fietsers nat of droog,

We hebben jullie fietsavontuur weer van dag tot dag gevolgd en we vinden het stoer dat jullie zo lang door zijn gegaan. Maar dan toch de trein, heel verstandig !!! En dan toch weer wat nattigheid, jammer maar hopelijk hebben jullie nu wel mooi weer.
    We hebben gisteren weer een hele leuke dag gehad met de jochies.Erg veel plezier gehad in de tuin en op de kinderboerderij. Merijn heeft het steeds over opa Piet dus dat zal een leuk weerzien worden :-)
    We wensen jullie nog een paar mooie fietsdagen en als je nog in Geraardsbergen komt "mattetaart eten "

Groetjes van Addie en Jacques