Dag 13, 137 km en 871 hoogtemeters - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 13, 137 km en 871 hoogtemeters - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 13, 137 km en 871 hoogtemeters

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

06 Mei 2013 | Frankrijk, Cambrai

Van Compiegne naar Cambrai
De dag begon goed met een zonnetje dus voor het eerst gingen we fietsen in korte broek maar nog wel met een jasje aan. En wat was het koud maar stoer als we zijn, gewoon doorfietsen. De rest van de dag was erg bewolkt maar het bleef gelukkig wel droog. Het gaat aardig goed om met de GPS de route te volgen. Het vervelende is dat het soms slecht te lezen is en dat de paarse lijn die we moeten volgen af en toe buiten het beeld valt. Dit komt omdat het een track is die van punt naar punt gaat en we weten niet hoe we dit er beter in kunnen krijgen. Misschien hebben we een andere kaart nodig of moet de route aangepast worden. Er was nog niet uitgebreid naar deze route gekeken omdat ik dit pas in juli zou gaan fietsen. Toen we 4 km voor Noyon waren (daar was volgens Piet lekkere koffie) was er een “deviation” omdat er een brug uit lag. Het vervelende was nu dat we niet wisten waar we naar toe fietsten. De navigatie geeft wel een weg aan maar omdat we niet weten wat we moeten fietsen en waar naar toe was dit heel verwarrend. Na ongeveer 10 km te zijn omgereden zagen we gelukkig een bordje Nyon. Heerlijk op een terras gezeten en daarna wist Piet de weg terug om de route weer op te pakken. Het was vandaag nog even flink klimmen en dalen en we kwamen veel pelgrims tegen die op weg waren naar Santiago de Compostella. Een man klaagde nu al dat het zo zwaar was dus hij gaat zichzelf nog aardig tegen komen. We herkenden veel van de route maar de afstand viel een beetje tegen. We dachten rond 100 km en dan nog de 10 van de omleiding. Toen we bij 88 km op de teller een cola gingen drinken wist men ons te vertellen dat het nog ongeveer 30 km was naar Cambrai. We zagen een bordje Cambrai 21 km maar we bleven de Jacobsroute volgen en het werden er uiteindelijk nog bijna 50!! Het positieve daarvan was wel dat we een mooie route reden en dat we een historische Romeinse tolpoort tegen kwamen in Vaucelles. Toen we weer een omleiding zagen hebben we alsnog de bordjes Cambrai gevolgd en tegen half zeven kwamen we aan bij het hotel waar we ook met de groep uit Barcelona hebben geslapen. De kamer was prachtig maar de bediening nog net zo slecht als toen. Op het grote plein hebben we heerlijk gegeten en daarna zijn we lekker gaan slapen vandaar het verslag een dag later.
Groet van ons.