Dag 6, geen fiets kilometers - Reisverslag uit Vaison-la-Romaine, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 6, geen fiets kilometers - Reisverslag uit Vaison-la-Romaine, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 6, geen fiets kilometers

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

29 April 2013 | Frankrijk, Vaison-la-Romaine

Vanmorgen regende het weer zo hard dat we maar een nachtje bijgeboekt hebben in Vaisson-la Romaine. Wandelend gingen we de berg af naar het mooie oude stadje via de oude Romeinse brug. Deze brug overleefde de Duitse bombardementen en de catastrofale overstroming van 22 september 1992 waarbij een hele camping werd weggevaagd. Onderweg maakten we al wat foto's. Omdat het steeds harder ging regenen hebben we eerst maar een paraplu gekocht om de camera droog te houden. Toen op zoek naar de VVV om ons wegwijs te laten maken in de keuzes van vandaag Toen het even droog was hebben we een Romeinse nederzetting bezocht inclusief een volledig in tact gebleven Romeins theater. Uit tal van opgravingen in combinatie met een videoanimatie in het museum kon een heel goed beeld worden verkregen hoe de Romeinen in deze streek leefden en werkten. De film gaf een goed beeld van de indeling van het gebied met winkels, baden, tuinen, spelattributen en geloofsbeleving. Het geheel was zeer uitgebreid. Vervolgens hebben we lekker geluncht.
In een horecagelegenheid hebben we de Telegraaf gelezen over de festiviteiten van morgen in Amsterdam. Gelukkig wordt het daar wel mooi weer. Tenslotte hebben we ons als echte toeristen met een treintje laten rondrijden in de onder- en bovenstad. Al met al een leuke dag. Morgen gaan we weer fietsen richting Crest (nabij Valence). Als het hotel daar Wifi heeft volgt weer een verslag. Groet van Leny en Piet.

• 29 April 2013 - 21:48

Ank Botman:

Lieve Leny en piet ,wat zonde van het weer Ik ken het stadje goed want jaren geleden hebben wij daar gekampeerd.inderdaad een prachtige omgeving .
    Ik hoop dat de Franse meteo het mis heeft en het snel mooi weer wordt!
    Wel fijn dat het eten overal lekker is en de bedden goed.ik ben net naar de kermis geweest en het was heel gezellig.
    Een knuffel van Jacob en ank

• 30 April 2013 - 08:00

Hans & Marielle:

Hi leny en Piet, mooi he, wij zij daar jaren geleden ook geweest het is idd een bijzondere mooie omgeving. Jammer dat jullie zo'n put weer hebben. We hopen dat het snel beter wordt. Morgenochtend gaan wij ook naar Frankrijk voor 10 dagen. Een andere kant, eerst naar La Roche sur Yon dat is vlak bij La Rochelle aan de atlantische kust. Na 3 dagen daar gaan we door naar een klein plaatsje, Tradier, net onder Limoges. Daar een leuk huisje gehuurd.
    Doe voorzichtig en we duimen voor beter weer!