Dag 2, 25 april, 61 km en 1450 hoogtemeters. - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Dag 2, 25 april, 61 km en 1450 hoogtemeters. - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Dag 2, 25 april, 61 km en 1450 hoogtemeters.

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

25 April 2013 | Frankrijk, Castellane

Vandaag is het een bijzondere dag omdat we het traject gaan fietsen waar het vorig jaar is misgegaan. We vertrekken rond half negen en deze dag bestaat vooral uit klimmen en de laatste 20 km afdalen. Van vorig jaar wisten we nog dat het een flinke werkdag zou gaan worden. Gelukkig was het vandaag niet zo warm en aardig bewolkt zodat we bijna de hele dag in jasje en lange broek hebben gefietst. We hebben zelfs nog een paar regendrupjes gehad. Ook nu lukte het ons weer niet om voor de lunchpauze een koffie cafeetje te vinden dus in een kleine supermarkt maar een flesje sap gekocht. Het was weer een heel mooie route met veel meer sneeuw in de bergen dan vorig jaar. De natuur is ook hier veel later. De klim naar de Col de St. Bernabe op 1365 meter ging goed en op de top hebben we foto's gemaakt. Vorig jaar hagelde en stormde het hier en nu konden we op een droge weg aan de afdaling beginnen. Na ongeveer 8 km hebben we alsnog koffie gedronken daar waar we vorig jaar hebben geschuild voor het slechte weer. Toen begon het belangrijkste deel van deze dag. We maakten weer een foto van het prachtige Lac de Chaudanne en toen fietsten we de ongeveer 25 S bochten naar Castellane. Ik kon me niet voorstellen dat ik hier zonder remmen naar beneden ben gekomen en het is een onvoorstelbaar goed idee geweest om me te laten vallen want het laatste stuk afdaling was 15 %, een werkelijk onhoudbare afdaling. We hebben elkaar maar weer eens geknuffeld en gezegd hoe blij we zijn met deze afloop. In Castellane aangekomen zijn we nog naar het politiebureau gegaan. We werden heel goed geholpen maar in het computersysteem zaten alleen onze gegevens en niet die van de mevrouw die ons geholpen heeft. Nadat we een hotel hadden gevonden zijn we een zoektocht begonnen maar helaas zonder resultaat. Bij de VVV vertelden ze dat hier 3 winkelstraten zijn en we zijn ongeveer alle winkeltjes binnen gegaan maar niemand wist ons iets te vertellen. Uiteindelijk hebben we maar een wijntje genomen op een terras en hiermee is dit onderwerp gesloten. Wij gaan verder met een mooie fietstocht en we hopen dat ook het weer een beetje beter gaat worden. De berichten zijn niet goed en als het regent gaan we zeker niet de Mont Ventoux beklimmen. Wij zijn blij dat we hier zijn en we bedanken iedereen voor alle meelevende berichtjes. Liefs van Piet en Leny

• 25 April 2013 - 22:40

Christa Bunt:

Lieve Leny en Piet,

Wat een emotionele start van jullie nieuwe avontuur!
    Hoop dat jullie prachtige nieuwe herinneringen maken!
    Geniet van elkaar en de reis xx
    Liefs Christa

• 25 April 2013 - 23:22

Anneke:

Fijn dat alles goed gegaan is. Geniet verder van jullie fietstocht.
    Lfs , anneke

• 26 April 2013 - 08:38

Lilian:

Dapper hoor, om dat stuk weer opnieuw te doen! Gefeliciteerd dat het nu zo goed is gegaan en dat jullie het kunnen afsluiten.

• 26 April 2013 - 11:19

Stef Diependaal:

Hoi Lenie en Piet,

Een pak van mijn hart.
    Een geweldige overwinning voorjullie beiden en vandaar een hartelijke felicitatie voor jullie beiden

Blijf voor veiligheid gaan en heel veel plezier voor de komende dagen

Stef

• 26 April 2013 - 12:25

Ank Botman:

Wat een goed gevoel zal jullie deze dag gegeven hebben .heel veel plezier

• 26 April 2013 - 13:03

THEA:

Heerlijk om te lezen dat alles goed is gegaan, geweldig hoor dat jullie het gepresteerd hebben.
    Wij hopen voor jullie op goed weer en een geweldige reis verder.
    Liefs en een dikke knuffel van Wim en Thea

• 26 April 2013 - 18:15

Ben En Ineke :

Hallo kanjers we zijn supertrots op jullie wat een emotionele tocht vooral voor Piet, jij Leny zei altijd ik weet er niet zoveel meer van gelukkig maar wij waren in gedachte bij jullie maar onze Mara moest naar het ziekenhuis voor haar amandelen ze was te vaak ziek vandaar, ze vond het niet echt leuk maar zei ik heb al 6 ijsjes op oma dus dat komt wel goed. Vanuit de Velserbroek wensen wij jullie een ontzettend fijne fietsvakantie toe met deze fiets fiets je de wereld rond dikke kus van ons Ben en Ineke