Lourdes - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Lourdes - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Lourdes

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

10 September 2011 | Frankrijk, Argelès-Gazost

Vrijdag 9 september,
Het is weer een heerlijke dag en na lekker uitslapen gaan we wandelend naar het centrum van Argelès-Gazost. Met Marian ga ik winkeltjes kijken en een grote cappuccino drinken. We gaan ook nog even zwemmen voor we met een hele groep naar Lourdes gaan. Bij de grot wachten we op elkaar en we dronken van het Lourdeswater. De hoofdpijn van Leny Allard was meteen verdwenen. We hebben allemaal wat water meegenomen voor de thuisblijvers die er belangstelling voor hebben. Er was een dienst in de Grot waar Maria is verschenen aan Bernadette. Daarna was er een processie vanaf het grote plein. Een lange rij rolstoelen met begeleiders, nonnen en een hele stoet andere bedevaartgangers. De rij werd gesloten door de priesters die de dienst en de gezangen hadden geleid. De grote boven- en onderkerk en andere belangrijke plaatsen hebben we bezocht en daarna hebben we in veel straatjes de souvenirwinkeltjes bekeken.
Na een heerlijke maaltijd op een groot terras kwamen we op de camping weer veel nieuwe gasten tegen. Het gaat nu wel heel echt worden.

• 18 September 2011 - 08:37

Leny Allard:

Het was inderdaad heeeel wonderlijk, dat na n paar slokjes Lourdes water en wat water op mijn hoofd, de hoofdpijn als sneeuw voor de zon was verdwenen.!!!
    Je geoofd het toch niet?????

Verslag uit: Frankrijk, Argelès-Gazost

Pyreneeen Challenge 2011

Wij gaan de uitdaging weer aan. Zeven dagen fietsen in de Pyreneeen voor kinderen met energiestofwisselingsziekte. De kindjes met deze ziekte hebben altijd een batterij die halfleeg is en omdat er geen medicijn is voor deze ziekte, worden ze vaak niet ouder dan 10-15 jaar. Voor dit doel, bekendheid over de ziekte en geld inzamelen om de ontwikkeling van een medicijn te versnellen, willen wij ons met de energie die wij hebben inzetten. Dit wordt onze derde sponsortocht en waarschijnlijk de zwaarste. Tijdens deze challenge worden flinke bergen beklommen o.a. Col du Tourmalet, Col d'Aspin, Col du Soulor en Col d'Aubisque. In het Parc National des Pyrenees moeten meer dan 10.000 hoogtemeters worden overwonnen. Wij verblijven in het franse dorp Argeles-Gazost op Camping Les Trois Vallees. Ook deze keer is de organisatie in handen van de Stichting Ride4kids. Wij moeten ieder 1.000 euro aan sponsorgeld inzamelen en we hopen dat we ook deze keer weer door veel mensen worden gesponsord. Uw bijdrage kan overgemaakt worden op Rabobank: 10.54.49.202 t.n.v. Stichting Ride4Kids te Emmen o.v.v. Leny en Piet. U kunt ook een bedrag overmaken via de website: www.pyreneeenchallenge.nl. Wij zijn te vinden onder het kopje "deelnemers" en daar direkt te sponsoren. Wij gaan ons best doen en we hopen dat er ook dit jaar weer een prachtig bedrag bij elkaar gefietst gaat worden.
Op 10 juli is de eerste echte test: met Ride4Kids en de deelnemers aan de Pyreneeen Challenge gaan we de derde lus van de Amstel Goldrace fietsen vanuit Valkenburg. Een tocht van 79 zware kilometers met heel wat klimmetjes. Dit wordt de test voor onze conditie.