Een weekend in de Ardennen - Reisverslag uit Barvaux, België van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Een weekend in de Ardennen - Reisverslag uit Barvaux, België van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Een weekend in de Ardennen

Door: Leny en Piet

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

29 Augustus 2011 | België, Barvaux

Afgelopen weekend zijn we in Belgie geweest. We wilden graag ook wat hoogtemeters trainen en zus Thea en zwager Wim boden ons aan om in hun huisje te logeren. Het ligt dicht bij het kleinste stadje Durbuy en er zijn aardig wat hoogteverschillen te overbruggen.
Met mooi weer vertrokken we donderdagmiddag maar vrijdag was het echt geen fietsweer. Regen en onweer. In de middag zijn we naar het stadje Durbuy gewandeld maar dat moesten we met een erg nat pak bekopen. We hoopten dat het zaterdag beter zou worden maar ook toen regende het behoorlijk. Dan maar naar de markt in Hotton. Om 12.00 uur werd het weer wat beter en toen zijn we maar vlug op de fiets gesprongen. Al na 10 minuten kwam de eerste van de vele buien die ook deze middag vielen. Toch hebben we nog ruim 60 km gefietst. Het was heerlijk om daarna een warme douche te kunnen nemen. Gelukkig was het zondag een stuk beter. Heel af en toe een zonnetje in de ochtend maar al gauw werd het erg koud en kreeg Leny een groot probleem met haar fiets. Het was erg moeilijk om een bochtje naar rechts of links te sturen omdat het stuur gewoon vast zat. Goede raad was duur dus toch maar voorzichtig verder gefietst. Maandag gingen we niet meer fietsen maar lekker een paar uurtjes in de zon en daarna op weg naar huis. Dinsdag kan de fiets naar de fietsenmaker en hopelijk is alles weer in orde voor we zaterdag gaan vertrekken. We hebben niet veel kilometers gefietst maar het was evengoed de moeite waard. Nog een paar dagen te gaan. Ons streefbedrag is bijna binnen en we hebben nog een paar toezeggingen. Het moet gaan lukken om ieder 1.000 euro achter de naam te hebben voor we vertrekken. (Kijk op www.pyreneeenchallenge.nl)

Een hartelijke groet van Piet en Leny

• 29 Augustus 2011 - 21:25

Leny Allard:

Wat jammer van het weer, en van Leny,s fiets!
    Gelukkig hebben jullie je toch als vanouds vermaakt!.
    Wij zijn er ook helemaal klaar voor.
    Nog even de puntjes op de I !
    Tot gauw bij onze grote uitdaging!
    Groetjes van Johan en Leny

Verslag uit: België, Barvaux

Pyreneeen Challenge 2011

Wij gaan de uitdaging weer aan. Zeven dagen fietsen in de Pyreneeen voor kinderen met energiestofwisselingsziekte. De kindjes met deze ziekte hebben altijd een batterij die halfleeg is en omdat er geen medicijn is voor deze ziekte, worden ze vaak niet ouder dan 10-15 jaar. Voor dit doel, bekendheid over de ziekte en geld inzamelen om de ontwikkeling van een medicijn te versnellen, willen wij ons met de energie die wij hebben inzetten. Dit wordt onze derde sponsortocht en waarschijnlijk de zwaarste. Tijdens deze challenge worden flinke bergen beklommen o.a. Col du Tourmalet, Col d'Aspin, Col du Soulor en Col d'Aubisque. In het Parc National des Pyrenees moeten meer dan 10.000 hoogtemeters worden overwonnen. Wij verblijven in het franse dorp Argeles-Gazost op Camping Les Trois Vallees. Ook deze keer is de organisatie in handen van de Stichting Ride4kids. Wij moeten ieder 1.000 euro aan sponsorgeld inzamelen en we hopen dat we ook deze keer weer door veel mensen worden gesponsord. Uw bijdrage kan overgemaakt worden op Rabobank: 10.54.49.202 t.n.v. Stichting Ride4Kids te Emmen o.v.v. Leny en Piet. U kunt ook een bedrag overmaken via de website: www.pyreneeenchallenge.nl. Wij zijn te vinden onder het kopje "deelnemers" en daar direkt te sponsoren. Wij gaan ons best doen en we hopen dat er ook dit jaar weer een prachtig bedrag bij elkaar gefietst gaat worden.
Op 10 juli is de eerste echte test: met Ride4Kids en de deelnemers aan de Pyreneeen Challenge gaan we de derde lus van de Amstel Goldrace fietsen vanuit Valkenburg. Een tocht van 79 zware kilometers met heel wat klimmetjes. Dit wordt de test voor onze conditie.