Maastricht - Hamoir 130 km De eerste hobbels - Reisverslag uit Hamoir, België van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu Maastricht - Hamoir 130 km De eerste hobbels - Reisverslag uit Hamoir, België van Leny en Piet Doodeman - WaarBenJij.nu

Maastricht - Hamoir 130 km De eerste hobbels

Door: Piet en Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny en Piet

15 September 2010 | België, Hamoir

Gisteren door problemen met de trein pas na 23:00 in Maastricht.
Vanmorgen had de gastvrouw zich verslapen dus pas laat op weg. Na 2 uur fietsen kreeg Leny een lekke achterband met een grote scheur in de buitenband. 15 km omgereden en toen nog geen nieuwe band gevonden. Voorzichtig verder, maar toch op zoek naar een fietsenmaker. Daarna nog vaak de weg zoeken en na 130 km en 2 lekke banden eindelijk in Hamoir waar zus en zwager ons opwachten. Het hotel leek gesloten, maar toch iemand kunnen bellen en we konden naar onze kamer. Lekker gegeten en Piet nog een band geplakt. Was me het dagje wel!!

Groetjes

• 16 September 2010 - 11:20

Ank Botman:

Ik hoop dat de verdere dagen zonder pech zullen zijn . in ieder geval wens ik jullie een goede reis . Ik sta klaar om naar Schiphol te gaan .Tot volgende week . Kus Ank

Verslag uit: België, Hamoir

Barcelona-Nijmegen Challenge

Welkom,

Welkom op lenyenpiet.waarbenjij.nu,

Leuk dat je ons wilt volgen tijdens onze Barcelona-Nijmegen Challenge. Wij fietsen ook nu weer voor ons goede doel de Stichting Energy4All.(www.energy4all.eu) Deze Stichting heeft tot doel om geld in te zamelen voor onderzoek naar energie-stofwisselingsziekte bij kinderen. De kinderen met deze mitochondriele ziekte hebben een tekort aan energie, hun batterij is bijna altijd halfleeg en laadt moeilijk weer op. Veel kinderen met energiestofwisselingsziekte overlijden op jonge leeftijd. Prof. dr. Jan Smeitink doet met zijn team in het UMC St.Radboud in Nijmegen, onderzoek naar een medicijn om deze ziekte tot stilstand te brengen of mogelijk te genezen. Er is veel geld nodig om onderzoekers en apparatuur te kunnen bekostigen. Vorig jaar zijn wij, samen met vrienden, gestart met Biking4Energy (www.biking4energy.eu) en hebben we onze eerste sponsortocht gemaakt. Van Milaan zijn we via Praag, Heidelberg en Dusseldorf naar Nijmegen gefietst waar we een cheque hebben kunnen overhandigen. Onderweg hebben we de Universiteiten die ook onderzoek doen bezocht en kregen we ter plaatse uitleg en rondleidingen door de laboratoria en ziekenhuisafdelingen.
Dit jaar dus de Barcelona - Nijmegen Challenge georganiseerd door Gerald en Marcel van de Stichting Ride4kids. Het is een unieke fietstocht door vier verschillende landen. In juni gaan Piet en ik de route voorfietsen en op 4 september start de officiele tocht. Op verschillende plaatsen haken mensen aan en vanaf Parijs is de groep compleet. In september fietsen wij vanaf huis naar Parijs en weer terug met de hele groep.
Door onze energie te gebruiken proberen wij bekendheid aan de ziekte te geven en tevens geld te genereren voor het onderzoek.
Steun ons!!!
Rabo bank 10.54.49.202 t.n.v. Stichting Ride4Kids te Emmen o.v.v. Leny en Piet